آرشیو شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۵۶۰۶
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰

انتقادهای دونالد ترامپ به اهدای جوایز اسکار به فیلم کره ای «انگل»، هم نمایش دموکراسی آمریکایی را به هم ریخت و هم نشان داد سایه سیاست همواره بر سر اسکار سنگینی کرده است

اسکار به روایت کاخ سفید

صابر محمدی

حالا نمایش دموکراسی آمریکایی، از مخدوش ترین شمایل خویش رونمایی کرده است. و قهرمان این مراسم رونمایی چه کسی می تواند باشد جز دونالد ترامپ. راستش را بخواهید ما بارها به این فکر کرده ایم که بلاهت او، اتفاقا ناخواسته مسیر صداقت را طی کرده است. نه این که بگوییم او رییس جمهور صادقی است که اگر چنین ادعایی را مطرح کنیم لابد خواندن باقی این گزارش را منتفی می کنید و به ریش ما می خندید. منظورمان این است که آداب نادانی و ناآگاهی او از مناسبات برقرار بر حفظ ظواهر دموکراتیک، گاهی باعث می شود آن چه روساخت دروغین آزادی خواهی است را فراموش کند و بی آن که بخواهد، راستش را بگوید و آن سیاست حفظ ظاهر را متلاشی کند.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.