آرشیو دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۱۳
اخبار کشور
۳

در جلسه هیئت دولت مطرح شد: قدردانی رئیس جمهور از حضور مردم در انتخابات

رئیس جمهور با قدردانی از حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که این مجلس از روز تشکیل در سال آینده، مجلس همه است و همگان نیز باید با آن همکاری کنند.

حجت الاسلام حسن روحانی عصر یکشنبه در جلسه هیئت دولت اظهار داشت: در یکی از سخت ترین ایام حیات انقلاب اسلامی و در شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی و سیاسی ملت ایران برای تکریم نهاد انتخابات و دفاع از «حق انتخاب» خویش، به پای صندوق های رای رفتند و برای سرنوشت خویش تصمیم گرفتند.

روحانی با بیان اینکه «ما باید نهاد انتخابات در ایران را زنده نگه داریم و صرف نظر از نتیجه و گرایش سیاسی منتخبان، از نفس حضور مردم تشکر می کنیم»، ضمن تبریک به نمایندگان منتخب ملت گفت: همان طور که رئیس جمهور نه تنها نماینده 24 میلیون رای دهنده به خویش بلکه نماینده 41 میلیون رای دهنده و همه ملت ایران است. از روز افتتاحیه مجلس یازدهم، مجلس هم نماینده نه فقط 42 درصد رای دهنده، بلکه وکیل همه ملت ایران است.

وی افزود: مردم اکنون انتظار دارند که نمایندگان محترم به عنوان نماینده منافع ملی، مصالح ملی و حقوق همه ملت ایران عمل کنند. طبق قانون اساسی هر نماینده مجلس نه در برابر مردم حوزه انتخابیه خود که در برابر کل ملت ایران مسئول است.

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از تمامی کسانی که در اجرا و برگزاری این انتخابات تلاش کردند، گفت: از مجریان انتخابات و از همه کسانی که در سراسر کشور در برگزاری این انتخابات تلاش کردند و زحمت کشیدند، باید سپاسگزاری کنم. از نیروهای انتظامی که امنیت را برقرار کردند و از اصحاب رسانه که به دقت و حساسیت، فضای انتخابات را منعکس کردند، قدردانی می کنم.

روحانی با قدردانی از حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که این مجلس از روز تشکیل در سال آینده، مجلس همه است و همگان نیز باید با آن همکاری کنند.