آرشیو دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۷۲۸۷
جهان
۱۹

دو خط خبر

رویترز: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در اظهاراتی کنایه آمیز به طرح به اصطلاح صلح «معامله قرن» دونالد ترامپ، نسبت به مطرح کردن «راه حل های ناعادلانه» برای درگیری اسرائیل و فلسطین هشدار داد و این راه حل ها را پیش درآمد بحران های جدید خواند.

 المیادین: نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی اعلام کرد، بیش از 150 مرتبه آتش بس در لیبی نقض و موضوع تحریم واردات سلاح به لیبی همچنان نادیده گرفته شده و بیش از 20 میلیون سلاح به این کشور وارد شده است.

 خبرگزاری یمنی سبا: انصارالله یمن از چهار سامانه دفاع هوایی جدید خود با نام های «ثاقب1، 2 و 3 و فاطر1» در صنعا رونمایی کرد. این سامانه ها روند جنگ با ائتلاف متجاوز عربی و دولت مستعفی یمن را تغییر می دهد.

 گاردین: مقام های پنتاگون تعهد انگلیس برای خرید نسل جدیدی از کلاهک های اتمی را برای جایگزینی سیستم های بازدارنده «ترایدنت» ساخت داخل افشا کرده اند. این خرید از سوی انگلیس 31 میلیارد پوند هزینه در پی خواهد داشت.

 اسکای نیوز: پسر حسنی مبارک، رئیس جمهوری سابق مصر با انتشار پیامی در توئیتر نوشت، پدرش در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه یکی از بیمارستان های مصر بستری شده است.

 رویترز: صدها تن از دانشجویان و حامیان دومین حزب اپوزیسیون تایلند در بانکوک در اعتراض به تصمیم دادگاه قانون اساسی این کشور برای انحلال این حزب، دست به تظاهرات زدند.