آرشیو دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۱۳
شهرستان ها
۷

عملیات ساخت 5 ایستگاه خط دوم قطار شهری اصفهان آغاز شد

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: عملیات اجرایی ساخت پنج ایستگاه کهندژ، خرازی، چهارسو، شاهد و خلجا از خط دوم قطارشهری اصفهان از پنج ماه گذشته آغاز شده است.

محمدرضا بنکدار هاشمی با اشاره به شرایط طرح های سازمان قطار شهری اصفهان اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی ها و با توجه به شرایط فنی طرح های سازمان قطار شهری اصفهان، در پنج ماه گذشته، دست کم هر ماه یک طرح از ابرپروژه خط دوم قطار شهری اصفهان آغاز شده است.

وی بیان کرد: فعالیت عمرانی در ایستگاه هایی که در غرب اصفهان و در مسیر حفاری حدفاصل ایستگاه کهندژ تا میدان امام علی(ع) قرار گرفته اند،  آغاز شده،  تا پس از آغاز حفاری تی بی ام قطر 9/5 متر، آماده ورود تی بی ام شوند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: پس از پایان کار شفت ورودی تی بی ام قطر 9/5 متر خط دوم قطار شهری اصفهان،  مسیر حدفاصل ایستگاه کهندژ تا میدان امام علی(ع) (در غرب اصفهان) را در ماه های آینده حفاری می کند.

وی با اشاره به فعالیت شبانه روزی ایستگاه های قطعه شمال شرقی خط دوم قطار شهری اصفهان، اضافه کرد: در زمان حاضر حفاری 2 تی بی ام هفت متری حد فاصل ایستگاه دارک(شهرک امام حسین(ع)) تا میدان امام علی(ع) با سرعت و در جبهه های کاری مختلف پیش می رود.  

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان افزود: عملیات عمرانی ایستگاه های دارک، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی، لاله و شاهد از خط دوم قطار شهری اصفهان نیز آغاز شده است و خط 2 قطار شهری اصفهان  نیز تا سال 1402 به بهره برداری کامل می رسد.

در زمان حاضر پنج ایستگاه از خط 2 قطار شهری توسط پیمانکاران در حال ساخت است.

خط یک قطار شهری که از شمال اصفهان آغاز شده است پس از طی مسیری به طول 20/2 کیلومتر به پایانه مسافربری صفه در جنوب این شهر می رسد.

نخستین مرحله خط یک قطار شهری مهر سال 94 افتتاح و مراحل پایانی و تکمیلی آن تیر امسال بهره برداری شد.