آرشیو دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۱۳
ورزشی
۹

سردرگمی ورزشی ها با تناقض در تصمیمات ستاد مقابله با کرونا

تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد مقابله با گسترش بیماری کرونا در ورزش دارای تناقضاتی بوده و اطلاعیه این ستاد بدون اطلاع رسانی دچار تغییر شده است.

ورود ویروس کرونا به کشور، موجب لغو مسابقات ورزشی شد. شنبه شب اطلاعیه شماره یک «ستاد مقابله با گسترش بیماری کرونا در ورزش» فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام شد. در این اطلاعیه آمده بود تمام مسابقات ورزشی «غیر از فوتبال» از روز دوشنبه به مدت 10 روز لغو شده است.

اما در این اطلاعیه دو نکته مبهم وجود داشت که ابتدا باید پرسید چرا درخصوص فوتبال استثنا قائل شده بود و آیا ویروس کرونا به فوتبال یا میان تماشاگران این رشته ورزشی راهی ندارد؟ نکته دوم درخصوص اطلاعیه این ستاد، تعطیلی مسابقات از روز دوشنبه بود. باید سوال پرسید آیا ویروس کرونا روز یکشنبه (دیروز) دست نگه داشته و به ورزشکاران یا تماشاگران منتقل نمیشد تا مسابقات بدون هیچ خطری برگزار شود؟

با این حال «ستاد مقابله با گسترش بیماری کرونا در ورزش» فدراسیون پزشکی ورزشی که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده است، به چند ساعت نکشیده تصمیم خود را تغییر داد. در تصمیم جدید که در اطلاعیه شماره سه منتشر شده، اعلام شد که تمام مسابقات ورزشی برگزار خواهد شد، اما بدون حضور تماشاگران.

شاید اگر جدیت بیشتری در «ستاد مقابله با گسترش بیماری کرونا در ورزش» وجود داشته باشد، اینگونه تنافض ها در اطلاعیه ها مشاهده نمی شد و سردرگمی اهالی ورزش و تماشاگران را به دنبال نداشت.