آرشیو دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۱۳
صفحه آخر (جهان)
۱۲

جنگ رسانه ای روسیه و آمریکا با سلاح کرونا!

سرویس خارجی: اظهارات آمریکایی ها درباره وجود صفحات مجازی مرتبط با روسیه با هدف «انتشار اخبار و اطلاعاتی گمراه کننده علیه واشنگتن درباره ویروس کرونا»، واکنش وزارت خارجه روسیه را به همراه داشته است. برخی کشورها تلاش می کنند با بهره برداری از این ویروس، به کشورهای رقیب یا دشمن، ضربات سیاسی و اقتصادی و حتی امنیتی وارد کنند.

ویروس کرونا طی روزهای اخیر به لیست تنش های قبلی بین روسیه و آمریکا اضافه شده و مسئولان آمریکایی ادعا کرده اند که روس ها خبرهای گمراه کننده ای بر علیه واشنگتن درخصوص شیوع این ویروس منتشر می کنند. «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اولین واکنش کشورش به این ادعا به خبرگزاری روسی «تاس» گفت: «این اظهارات، شایعاتی عمدی برای اشاعه اخبار کذب هستند.»

پیشتر مقامات وزارت خارجه آمریکا که مسئول «مقابله با اطلاعات گمراه کننده و غلط» از جانب روسیه هستند، به خبرگزاری فرانسه گفته بودند، حساب های کاربری در توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام با اسامی افرادی جعلی نظریه هایی توطئه برانگیزانه و بی اساس منتشر و آمریکا را عامل شیوع کرونا ویروس معرفی می کنند؛ این حساب های کاربری به زبان های فرانسوی، انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی و آلمانی هستند. فیلیپ ریکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا هم گفته، روسیه از طریق کمپین ها و تبلیغاتی به دنبال ایجاد دودستگی و نابودی موسسات و نهادهای آمریکا از داخل و ائتلاف هایش است...و به واسطه اشاعه اخبار گمراه کننده درباره ویروس کرونا طرف های بد نیت روس از طریق انحراف توجهات از ایجاد واکنشی جهانی به این بیماری فراگیر بار دیگر تهدید سلامت عمومی را انتخاب کردند.» روسیه تمام این ادعا ها را رد کرده است.