آرشیو چهار‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۳۱
اخبار کشور
۳

ریابکوف: کمک های روسیه به ایران برای مقابله با کرونا ادامه می یابد

معاون وزیر خارجه روسیه در گفت وگوی تلفنی با سفیر ایران اعلام کرد که کمک های این کشور به ایران برای مقابله با کرونا ادامه خواهد یافت.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه به وی اطمینان داد که کمک های روسیه به ایران برای مقابله با بیماری کرونا ادامه خواهد یافت و مقامات روسیه بعد از دریافت نامه حسن روحانی در حال بررسی نحوه اقدام در این زمینه هستند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: مسکو اقداماتی را برای لغو تحریم های آمریکا علیه ایران انجام داده و تلاش خواهد کرد از راه های مختلف از جمله مشارکت در اینستکس همکاری خود با ایران را گسترش دهد.

به گزارش فارس، جلالی نیز ضمن قدردانی از کمک های فدراسیون روسیه به جمهوری اسلامی ایران در مقابله با کرونا، بر تداوم کمک های دوجانبه و جهانی در شرایط فراگیری جهانی این بیماری تاکید کرد.

وی در ادامه از موضع گیری منطقی روسیه در قبال تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران تقدیر کرد. جلالی بر همکاری همه کشورها برای مقابله با این ویروس تاکید کرد.

گفتنی است معاون وزیر خارجه روسیه 20 اسفندماه نیز در تماس تلفنی سفیر ایران بر غیرقانونی بودن تحریم های اعمال شده علیه ایران تاکید کرد و گفت که موضوع آژانس باید به دور از هرگونه ملاحظات سیاسی و کاملا فنی حل شود.

لازم به ذکر است روسیه پیش از این 50 هزار کیت تشخیص ویروس کرونا به ایران ارسال کرده است.