آرشیو پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۳۶۶۴
جهان
۷

رویداد

اتهام زنی روسیه به بی بی سی

نهاد تنظیم کننده مقررات رسانه ای روسیه، شبکه اخبار جهانی بی بی سی را به نقض قوانین انتشاری روسیه متهم و اظهار کرد، اواخر ماه جاری دادگاهی برای رسیدگی به این شکایت تشکیل خواهد شد.

لغو سفرهای رئیس جمهور کره جنوبی

رئیس جمهور کره جنوبی روز گذشته سفر برنامه ریزی شده خود به امارات، مصر و ترکیه در اواسط ماه مارس را به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو کرد. به گزارش ایسنا، کانگ مین سئوک، سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی، در بیانیه ای اظهار کرد: به دنبال گسترش اخیر بیماری کووید 19 در سطح کشوری تصمیم گرفته ایم این سفرها انجام نشوند.

پذیرش پیشنهاد پوتین از سوی ترامپ

خبرگزاری اینترفکس به نقل از وزیر خارجه روسیه گزارش داد، دونالد ترامپ پیشنهاد ولادیمیر پوتین برای برگزاری نشستی با پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد را پذیرفته است. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، سه شنبه گفت مسکو انتظار دارد در آینده نزدیک درباره زمان و مکان این نشست توافق حاصل شود.

راهیابی نخستین زن محجبه به پارلمان اسرائیل

نتایج اولیه شمارش آرا در انتخابات اسرائیل حاکی از راهیابی نخستین زن محجبه به کنست است. نتایج اولیه انتخابات اسرائیل پس از شمارش 95 درصد از آرا نشان می دهد که لیست مشترک عرب ها 16 کرسی را در کنست به خود اختصاص داده است.

اعدام یک مصری به اتهام خیانت 

مصر، هشام عشماوی را به اتهام عضویت در گروه «انصار بیت المقدس» که دولت قاهره آن را تروریستی می خواند، اعدام کرد. به گزارش روزنامه «اجیپت تودی»، عشماوی متهم به خیانت به وطن خود، عضویت در گروه های تروریستی، اتخاذ دکترین و مهندسی عملیات تروریستی در منطقه سینی و صحرای غربی مصر بود.