آرشیو پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۳۶۶۴
هنر
۱۰

تغییر زمان جشنواره جهانی فیلم فجر تحت تاثیر «کرونا»

فرانک آرتا

به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران، زمان برپایی سی وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به تعویق افتاد. کیوان کثیریان، مدیر ارتباطات و رسانه های سی وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ضمن اعلام این خبر، درباره شرایط این رویداد سینمایی با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران گفت: «در پی شیوع جهانی ویروس کرونا و دورنمای نامشخص نسبت به بهبودی اوضاع در سطح جهان در کوتاه مدت، پس از بررسی های مختلف درباره محدودیت های به عمل آمده در بیشتر کشورهای درگیر و در پی هماهنگی با ریاست سازمان سینمایی و رایزنی با فیاپف (فدراسیون جهانی اتحادیه های تهیه کنندگان فیلم)، تصمیم بر آن شد که با هدف هرچه باشکوه تر برگزارشدن جشنواره جهانی فیلم فجر به عنوان مهم ترین رویداد بین المللی سینمای ایران، این جشنواره در نیمه دوم خردادماه 1399 برگزار شود».

کثیریان در پاسخ به این پرسش «شرق» که «با وجود قطعی نشدن برگزاری جشنواره فیلم کن به دلیل شیوع «کرونا»، آیا این احتمال وجود ندارد که با به تعویق افتادن آن، برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر تحت شعاع قرار بگیرد»، گفت: «خب طبیعی است که زمانی که ما اعلام کردیم قطعی نیست! هر اتفاقی هم ممکن است بیفتد. چون اساسا این موضوع دست ما نیست؛ اما اگر هم چنین شود، قطعا برای باشکوه برگزارشدن آن، دبیر جشنواره و سازمان سینمایی تصمیم های مقتضی را اتخاذ خواهند کرد». او همچنین در برابر این پرسش «که در هر صورت روند دادن ویزا به میهمانان خارجی زمان بر است و در این صورت مشکلی برای هنرمندان مدعو به وجود نمی آید»، به «شرق» گفت: «خوشبختانه نماینده وزارت امور خارجه در شورای سیاست گذاری جشنواره هستند و با توجه به شرایط همکاری های لازم را انجام خواهند داد. بااین حال مدیران جشنواره امیدوار هستند به زودی روند نزولی شیوع و در نهایت ازبین رفتن این ویروس در جهان آغاز شود».

کثیریان در پایان تاکید کرد: «اطلاعات مربوط به جشنواره متعاقبا از کانال های رسمی این رویداد اطلاع رسانی خواهد شد».

گفتنی است پیش از این قرار بود سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر 28 فروردین تا پنجم اردیبهشت 99 برگزار شود. این دوره از جشنواره به دبیری محمدمهدی عسگرپور در سالن چارسوی تهران برگزار خواهد شد. پیش از این رضا میرکریمی، مدیریت جشنواره را بر عهده داشت.