آرشیو چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۳۶۷۳
سیاست
۲

الو شرق 88948273

sharghline@sharghdaily.ir پیامک: 30004699

طرح جدید و عجیب! برای انجام کاری ضروری به زاویه و پرندک، خیابان جمهوری، نرسیده به مسجد حضرت ابوالفضل(ع) رفتم با طرحی جدید و عجیب مواجه شدم. خیابان را بسته بودند و رفت و آمد غیربومی ها را برای پیشگیری از ویروس کرونا کنترل می کردند! آیا این گونه طرح ها مورد تایید مقامات و مسئولان است یا به طور دلبخواهی انجام می شود؟

اکبر

شرایط اضطراری: بسیاری از مسئولان، به ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره ویروس کرونا هشدار می دهند و می گویند از سفرهای غیرضروری خودداری کنید و در خانه بمانید. برخی صنف ها هم تعطیل شده اند. حق هم با وزیر بهداشت است. عده ای هم از حالا برای عید نوروز کمپین «در خانه بمانیم» راه انداخته اند و با این کارشان می خواهند با ویروس کرونا مبارزه کنند. نکته ای هم ضروری است که به اطلاع برسانم. برخی مشاغل که تعطیل شده اند صاحبان و کارگران تا کار نکنند، درآمدی ندارند، تکلیفشان چیست و مشخص نیست این وضع تا کی ادامه دارد. آیا نباید از سوی دولت یارانه دریافت کنند تا بتوانند در شرایط اضطراری از عهده مخارج سنگین هزینه ها بربیایند؟

عرفان

شهرداری منطقه 5 رسیدگی کند: لامپ های سرویس بهداشتی بوستان بهار آزادی، واقع در تهران، میدان دوم شهران سوخته و خاموش است. یکی از چشمه ها هم کثیف و غیرقابل استفاده است. از شهرداری منطقه 5 ناحیه یک تقاضای رسیدگی داریم.

مهدی عربعلی

دستگاه های خودپرداز را تمیز کنند: این روزها که حساسیت ها نسبت به رعایت بهداشت و نظافت بیشتر شده است، به نظر می رسد برخی دستگاه های خودپرداز بانک ها مدت هاست که تمیز نشده اند؛ به عنوان نمونه دستگاه های عابربانک صادرات به نشانی خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، کد شعبه 612 و کد دستگاه 1250 و بقیه آنها به رسیدگی و نظافت نیاز دارند.

زهره رمضانی

اطلاع رسانی به وقت شیوع بیماری! همان طور که پرستاران و برخی پزشکان و کارمندان دولت با شیوع ویروس بیماری کرونا در محل کارشان حضور داشتند و دارند، مطبوعاتی ها هم برای اطلاع رسانی و تولید اخبار مهم بیش از پیش تلاش های فراوانی انجام داده اند که جای قدردانی دارد. به عنوان یک مطبوعاتی، به تمامی تلاشگران خسته نباشید می گویم.

علی اکبر فرقانی

بی توجهی به باربری های پایتخت: آیا تا به حال اعضای شورای شهر، شهردار تهران و مسئولان ارشد راهنمایی و رانندگی به خیابان شوش و فدائیان اسلام و باربری های این محله ها مراجعه و از نزدیک در جریان مشکلات مردم و ساکنان قرار گرفته اند. وجود باربری ها به معضلی در منطقه تبدیل شده است. می طلبد برای انتقال باربری ها و گاراژها به خارج از شهر تهران مانند پایانه های مسافربری که تمامی آنها در یک مکان جمع شده اند، برای باربری ها هم پایانه ای ساخته شود و آنها ساماندهی شوند.                                         میثم صراف

بی توجهی به سدمعبر در منطقه 15: هر روز بدون استثنا شمار قابل توجهی وانت بار فروشندگان میوه در تهران، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام، خیابان شهید رجب نیا و مقابل بیمارستان مهدیه با ایجاد سدمعبر در رفت وآمد خودروها اختلال ایجاد می کنند. بی توجهی به این موضوع باعث مشکلات فراوانی برای ساکنان و رهگذران شده است. از شهرداری منطقه 15 و راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی تقاضا داریم با هماهنگی های لازم نسبت به پاک سازی محل اقدام کنند و با حضور مستمر اجازه ندهند عده ای قلدر که فکر می کنند حاشیه خیابان جزء ملک شخصی شان است، قد علم کنند.

حجت محمدی

معتادان را جمع آوری کنید! حضور معتادان در راه آهن تهران چهره محل را زشت و بدمنظر کرده است. آیا جمع آوری و ساماندهی معتادان به فراموشی سپرده شده است؟

مهراد مرادی

 تلاش های مثمرثمر: خانم مهری، کارشناس روابط عمومی شهرداری منطقه 14 تهران، به عنوان معاون ناحیه 5 شهرداری منطقه 14 منصوب شد. ایشان یکی از کارمندان پرتلاش و دلسوزی هستند که خدمات ارزنده ای برای رفع مشکلات ساکنان خیابان شکوفه انجام داده اند.

مهدیه مرادی

فرهنگ کتاب خوانی: کتاب خوانی این روزها از رونق افتاده است. بیشتر مردم به جای مطالعه بیشتر، وقتشان را با تلفن همراه و فضای مجازی می گذرانند. کاش مسئولان و ناشران با حمایت های لازم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با چاپ کتاب های داستان و توزیع رایگان، فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی را نهادینه کنند.

علی از تهران

پیامک های بانکی: بانک سامان با اینکه برای ارسال پیامک، بیشتر از بقیه بانک ها از صاحبان حساب پول دریافت می کند، چرا پیامک ها را دل بخواهی می فرستد؟

شروین از تهران