آرشیو دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۳۶۷۱
حوادث
۱۱

انهدام باند سرقت سریالی از مغازه ها

شرق: اعضای باند شش نفره سارقان مغازه که در محدوده بازار تهران سرقت می کردند، دستگیر شدند. به گزارش خبرنگار ما، اوایل اسفندماه سه پرونده مشابه با موضوع سرقت از مغازه در محدوده های خیابان های خیام و ابوسعید و بازار به اداره هفدهم معاونت مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران ارجاع شد و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

تحقیقات اولیه حکایت از آن داشت که سارقان با تخریب قفل کرکره وارد مغازه ها شده اند. همچنین مشخص شد سرقت ها به صورت باندی انجام شده است. ماموران در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، موفق شدند یکی از متهمان به نام مراد 38 ساله با چهار فقره سابقه کیفری را شناسایی کنند. با هماهنگی بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34 تهران، دستور دستگیری مراد و سایر همدستانش صادر شد و کارآگاهان موفق شدند با شناسایی مخفیگاه مراد در شهرستان ملارد این مرد و پنج نفر از همدستانش را در چند عملیات پلیسی دستگیر کنند و از مخفیگاه آنان اموال سرقتی از قبیل لپ تاپ، 150 جفت کفش گران قیمت، وجوه نقدی و دستگاه پوز جمعا به ارزش 300میلیون ریال کشف و به پلیس منتقل کنند. 

مراد به عنوان سردسته باند با قبول کردن جرم خود و اعتراف به هشت فقره سرقت با همکاری سایر همدستانش گفت: من و سایر دوستانم یک ماه قبل از زندان آزاد شدیم و پس از آزادی تصمیم به سرقت از مغازه ها به صورت باندی گرفتیم. 

با پرسه زنی در سطح بازار مغازه هایی را که ایمنی نداشتند، شناسایی می کردیم و هنگام تاریکی هوا با تخریب قفل آویز اموال باارزش داخل مغازه را سرقت می کردیم و اموال سرقتی را به شخصی در محدوده شوش می فروختیم و پول آن را بین خودمان تقسیم می کردیم. در ادامه تحقیقات پلیسی دستگیری مالخر اموال سرقتی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد که او مدتی است از محل سکونتش متواری شده است.

سرهنگ کارآگاه داوودفرد، جانشین پلیس آگاهی پایتخت، با تایید این خبر گفت: تاکنون هشت نفر از مال باختگان شناسایی شده و کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را پنج میلیارد ریال برآورد کرده اند. این مقام انتظامی اضافه کرد: دستگیری مالخر و کشف سایر جزئیات پرونده ادامه دارد.