آرشیو شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹، شماره ۴۸۵۴
فرهنگ و هنر
۲۱

ورزش

 ورزش ایران که درسال های اخیر درگیر مشکلات بزرگ مالی شده بود، با گسترش ویروس کرونا در کشور و تعطیلی همه رشته ها با بحران مالی بیشتری مواجه شده است. تاثیر این اتفاق به خصوص روی فوتبال بیشتر بوده و باشگاه ها و حتی فدراسیون با چالش های بسیار عمیقی مواجه شده اند. به عنوان مثال دو باشگاه پرسپولیس و استقلال درحالی که میلیاردها تومان بدهی دارند، تعطیلی لیگ نیز به درآمدهای آنها آسیب های جدی وارد کرده است.

 مسعود سلطانی فر وزیر ورزش اعلام کرد، پیگیری مسابقات و لیگ های ورزشی به یکباره نخواهد بود و زمان لازم برای آماده سازی تیم ها درنظر گرفته می شود. او اظهار امیدواری کرده حداکثر تا پایان هفته جاری به جمع بندی متناسب با سیاست های ستاد ملی مقابله با کرونا برسیم.

 به پیشنهاد کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ملی فوتبال ایران روزهای هفدهم و بیست و پنجم مهرماه در مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 و انتخابی جام ملت های 2023 آسیا مقابل هنگ کنگ و کامبوج به میدان می رود.

 در روزهای اخیر خبرهایی در مورد پایان دوران بازی حرفه ای کاپیتان پرسپولیس منتشر شده است. سیدجلال حسینی اما به سایت این باشگاه اعلام کرده علاقه ای به خداحافظی از فوتبال ندارد و قصد دارد به بازی در پرسپولیس ادامه دهد.

 احمد سعادتمند، مدیرعامل جدید باشگاه استقلال از امروز با حضور درساختمان این باشگاه رسما کارش را آغاز می کند. مهم ترین دغدغه او رفع مشکلات مالی خواهد بود.

 «ایسنا» اعلام کرده اشتباهات عجیب مدیرعامل سابق پرسپولیس باعث شده این باشگاه در طول یک فصل حدود 22میلیارد بابت دستمزد سرمربی های خود بپردازد!

 اتحادیه فوتبال اروپا از فدراسیون های عضو خود خواست که شتاب زده عمل نکنند و لیگ های خود را به خاطر ویروس کرونا لغو نکنند.

 روزنامه بیزینس اینسایدرآمریکا نوشت رونالدو ستاره پرتغالی یوونتوس با پایان فصل جاری به نخستین میلیاردر جهان فوتبال تبدیل خواهد شد.