آرشیو شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹، شماره ۵۶۲۶
ورزش
۱۱

ادامه پویش کاهش دستمزد فوتبالیست ها

کی روش هم پیش قدم شد

با ادامه تعطیلی لیگ های فوتبال به دلیل شیوع ویروس کرونا، بحثی در بین فوتبالی ها رایج شده مبنی بر این که به دلیل تعطیلی مسابقات، دستمزد بازیکنان و مربیان کاهش پیدا کند. تا اینجا بازیکنان بارسا و اتلتیکو مادرید موافقت کرده اند که دستمزدشان در این فصل از لالیگا 70 درصد کاهش داشته باشد.

در تازه ترین خبرها نیز رامون خسورون، رئیس فدراسیون فوتبال کلمبیا اعلام کرد که کارلوس کی روش و دستیارانش آماده هستند تا بخشی از دستمزد خود را به خاطر بحران کرونا دریافت نکنند. خسورون گفت: از زمان شروع فراگیری کووید 19 پرفسور کی روش و کادر فنی اش خیلی سخاوتمندانه به کمیته اجرایی کاهش دستمزدشان را پیشنهاد دادند. رئیس فدراسیون فوتبال کلمبیا افزود: تاکنون نیازی به این کار نبوده است اما چنین رفتاری تنها از انسان های شریف سر می زند.

از سوی دیگر، کارلوس توز، کاپیتان بوکاجونیورز و ستاره سابق منچستر یونایتد در این باره گفت: ویروس کرونا باعث ایجاد بحران مالی در باشگاه های فوتبال شده و در این شرایط فوتبالیست ها می توانند به کمک باشگاه بیایند. آنها می تواند با کاهش دستمزدها از شدت بحران بکاهند. به نظرم تمام فوتبالیست ها می توانند با نگرفتن شش ماه حقوقشان زندگی خود را بگذرانند.