آرشیو سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۳۵
اقتصادی
۴

قائم مقام وزیر صنعت اعلام کرد: رشد 200 درصدی فروش اینترنتی در کشور با شیوع کرونا

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در پی شیوع کرونا فروش اینترنتی در کشور 200 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین مدرس خیابانی یک شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به وضعیتی که در اثر شیوع ویروس کرونا برای کشور ایجاد شده است، اظهار کرد: باید از فرصت کرونا استفاده کنیم از این رو از 23 اسفند طرح فروش اینترنتی را شروع کردیم که بیش از شش هزار واحد صنفی در آن مشارکت کردند.

وی افزود: در این طرح، فروش اینترنتی 200 درصد رشد داشت و این اتفاق بعد از بحران کرونا هم ادامه خواهد داشت و موجب می شود سهم تجارت اینترنتی از اقتصاد، سهم قابل توجهی شود.

قائم مقام وزیر صمت با اشاره به اینکه بیماری کرونا همه ابعاد زندگی مردم ایران و جهان را تحت تاثیر قرار داده است خاطرنشان کرد: از این رو باید همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی آن را در هر تصمیم گیری در نظر گرفت.

مدرس خیابانی افزود: مرحله اول فاصله گذاری که فاصله گذاری اجتماعی بود با مشارکت و احساس مسئولیت عالی مردم به خوبی انجام شد و در مرحله بعد که فاصله گذاری هوشمند است تلاش می کنیم اصناف کم خطر به ترتیب و تدریج، فعالیتشان را از 23 فروردین البته با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی شروع کنند.

وی با بیان اینکه 18 میلیون نفر بر سفره اصناف، نان می خورند توضیح داد: غفلت از ابعاد اقتصادی و امنیتی بیماری کرونا مشکل ساز خواهد بود لذا نگاه جامع الاطراف و ملی و همه جانبه به کرونا هنر ستاد مقابله با کروناست.

این مسئول با بیان اینکه اصناف پر ریسک و دارای تجمعات و تراکم جمعیتی مثل تالار ها و آرایشگاه ها و... همچنان فعالیتشان ممنوع است عنوان کرد: اصناف خود ناظر و مجری دستورالعمل ها هستند و باید به سایت وزارت بهداشت مراجعه و تعهدنامه ای را در این باره امضا کنند که همه موارد بهداشتی و اجتماعی توصیه شده را مو به مو و دقیق اجرا خواهند کرد.