آرشیو سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۳۵
ورزشی
۷

خواندنی از ورزش ایران

علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: کسب و حفظ کرسی های مهم و موثر در سطوح مختلف بین المللی و فدراسیون های جهانی و آسیایی در جهت توسعه روابط بین الملل ورزش کشور و بهره مندی علمی، فنی و مالی از امکانات بین المللی ورزش از اهداف تعریف شده در سال جاری است.

رئیس کمیته ملی المپیک در تازه ترین صحبت های خود اظهار داشت: با هزینه هایی که کردیم 52 سهمیه المپیک گرفته ایم. پیش بینی آقای سجادی است حداقل 10 سهمیه و حداکثر 20 سهمیه دیگر است و آنچه هزینه کردیم در مقابل، سهمیه گرفتیم. بودجه در نظر گرفته برای ما نیز خوب است. هدف گذاری ما 150 میلیارد تومان بود اما الان هم بودجه خوبی برای ما در نظر گرفته شده است.

در تازه ترین رده بندی جهانی منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی دوومیدانی تا پایان ماه مارس 2020 و با احتساب رکوردهای به ثبت رسیده و عناوین کسب شده ورزشکاران، احسان حدادی با کسب 1322 امتیاز جایگاه چهارم جهان را در پرتاب دیسک به خود اختصاص داد. او که بهترین جایگاه از بین قهرمانان آسیایی و کشورمان را در رنکینگ جهانی از آن خود کرده است، در مسابقات چولاویستای آمریکا با ثبت رکورد 67.19 متر بهترین نتیجه فصل خود را برجای گذاشت.

فدراسیون جهانی شنا پذیرفته است که مسابقات جهانی 2021 شنا در فوکوئوکا ژاپن که قرار بود 16 جولای تا یک آگوست برگزار شود باید تغییر کند چون با تعویق یکساله المپیک 2020 تداخل پیدا می کند. از این رو فدراسیون جهانی شنا از ورزشکاران خود در شش رشته خواسته که اولویت های خود را برای زمان برگزاری مسابقات جهانی 2021 اعلام کنند.