آرشیو سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۳۵
اخبار کشور
۷

اطلاعیه دادگستری خراسان رضوی در مورد پرونده پردیسبان

دادگستری کل استان خراسان رضوی دیروز دوشنبه 18 فروردین ماه با صدور اطلاعیه ای از سهامداران شرکت پردیسبان خواست برای پیگیری مطالبات خود تنها از طریق سایت www.pardisbannew.ir اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است: این سایت به دستور مقام قضایی مجری حکم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور (شعبه مستقر در مشهد مقدس) درخصوص پرونده شرکت پردیسبان و صرفا در راستای رد مال به سهامداران و طلبکاران این شرکت راه اندازی شده است.

در این اطلاعیه آمده است: پیرو اطلاعیه های قبلی درخصوص روند اجرای حکم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور شعبه مستقر در مشهد درخصوص پرونده شرکت پردیسبان به استحضار سهامداران و طلبکاران این شرکت می رساند با عنایت به وصول بخشی از اموال معرفی شده از جانب محکومان، دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به لحاظ شیوع ویروس و عدم امکان مراجعه حضوری، این سایت را راه اندازی کرده است.

«تمامی سهامداران و طلبکاران شرکت پردیسبان می بایست تا مورخه ششم اردیبهشت ماه سال جاری به سایت www.pardisbannew.ir مراجعه و نسبت به ثبت مدارک و مشخصات خود اقدام کنند تا پس از ثبت تمامی اطلاعات سهامداران بدون مراجعه حضوری افراد، نسبت به واریز وجه به حساب آنان اقدام شود.»

در این اطلاعیه تاکید شده تمامی سهامداران و طلبکاران این شرکت در سراسر کشور(اعم از مشهد، تهران و...) می بایست از طریق این سایت اقدام و به نکات و هشدارهای مندرج در این سایت توجه کنند.

عملیات اجرایی پروژه پردیسبان از سال 91 در استان قزوین برای احداث یک مجتمع تجاری تفریحی به مساحت 840 هزار متر بنا و یک برج 66 طبقه ای آغاز شد.

شرکت گردشگری و سرمایه گذاری پردیسبان سپس با تاسیس دفتر در مشهد اقدام به فروش سهام کرد که با استقبال مواجه شد و ارزش هر سهم آن تا یک میلیون و 100 هزار ریال افزایش یافت اما از حدود چهار سال پیش دادستان عمومی و انقلاب مشهد دفاتر فروش غیرقانونی این شرکت را مهر و موم کرد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات مدیران موسسه پردیسبان بهمن ماه سال 1397 در مشهد آغاز و احکام چهار متهم این پرونده اسفند همان سال اعلام گردید. بر این اساس متهمان پرونده شرکت پردیسبان به تحمل 59 سال زندان، 214 ضربه شلاق و رد مال محکوم شدند.