آرشیو سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۳۵
جامعه
۸

ابلاغ طرح فاصله گذاری اجتماعی به همه خطوط پایتخت

حداکثر 2 مسافر در صندلی عقب تاکسی سوار شوند

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرد: رانندگان تاکسی برای پیشگیری از شیوع کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی فقط می توانند حداکثر دو مسافر در صندلی عقب سوار کنند.

علیرضا قنادان، درباره موضوع فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی های پایتخت، به فارس گفت: این موضوع از هفته آخر اسفند سال 98 در سازمان تاکسیرانی مورد توجه قرار گرفته و بر همین اساس این مسئله را به تاکسیرانان اعلام کردیم.

قنادان افزود: رانندگان تاکسی مجاز هستند برای پیشگیری از کرونا تنها دو مسافر را در صندلی عقب سوار کنند و کرایه تاکسی برای مسافران مشابه قبل در نظر گرفته شده و تغییری نکرده است. وی با اشاره به اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی به همه تاکسی های خطوط مختلف پایتخت ابلاغ و اعلام شده است، خاطر نشان کرد: تاکسیران ها موظفند مبالغ درج شده بر روی برچسب نرخ را از مسافران  بگیرند و هیچ گونه افزایش نرخی پیش از طی شدن روال قانونی مجاز نیست. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران بیان داشت: همچنین از طریق لینکی که به تاکسیرانان پایتخت اعلام کرده ایم در حال شناسایی دقیق آمار مبتلایان به کرونا در میان رانندگان تاکسی هستیم.

 مسافران شرایط بهداشتی و فاصله فیزیکی مناسب را در اتوبوس ها رعایت کنند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ضمن درخواست از شهروندان برای رعایت حداکثر موارد بهداشتی و فاصله فیزیک مناسب از یکدیگر هنگام سوار شدن در اتوبوس، گفت: با وجود شلوغی شهر تهران در روزهای اخیر و افزایش مسافران اتوبوس از یک سو و کمبود اتوبوس و دشواری اجرای طرح فاصله گذاری فیزیکی در اتوبوس ها، امکان سنجی اجرای این طرح را آغاز کرده ایم.

به گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران؛ محمود ترفع با اعلام اینکه طبیعی است تا زمانی که شهروندان برای انجام امور روزانه در سطح شهر حضور دارند، برای تردد از وسایل نقلیه شخصی و عمومی استفاده می کنند، افزود: در این بین اتوبوس به عنوان انتخاب اول شهروندان، بیشترین مسافر را دارد و با وجود شرایط موجود، تعداد مسافران اتوبوس در هفته جاری بیشتر شده است.

ترفع ادامه داد: از مسافران درخواست می کنیم تا با رعایت بهداشت فردی، هنگام سوار شدن به اتوبوس از دستکش و ماسک استفاده کنند و تا جای ممکن فاصله خود را با سایر مسافران حفظ کنند و اگر صندلی اتوبوس پر بود از سوار شدن به آن خودداری کرده و منتظر اتوبوس بعدی بمانند.