آرشیو سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹، شماره ۴۶۱۶
صفحه آخر
۸
کتاب روز

یک چیز خوب کوچولو

«یک چیز خوب کوچولو» اثر برگزیدگان جایزه  ا. هنری با ترجمه لیدا طرزی منتشر شد. در معرفی ناشر از این مجموعه آمده است: جایزه  ا. هنری که هر ساله به داستان هایی کوتاه که مفهوم یا ارزشی استثنایی را در درون خود منتقل می کنند اهدا می شود، جدای از انتخاب اثر برگزیده دست به انتخاب آثار دیگری نیز می زند که از سوی هیات داوران این جایزه شایسته تقدیر شناخته شده اند و در قالب یک کتاب سالانه منتشر می شود.

در «یک چیز خوب کوچولو» هفت داستان کوتاه از نویسندگانی صاحب سبک که آثاری از آنها در امریکای شمالی و کانادا منتشر شده است به مخاطبان عرضه شده است. در میان این آثار می توان به داستان هایی از جان آیداپک، ریموند کارور، لی بوچانان، پیتر مینک، گلوریا ولان، دیوید پلنت و... اشاره کرد. آنچه درباره این اثر و داستان های آن بیش از هر چیز مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد شگفت انگیز بودن هر داستان در عین عدم ارتباط موضوعی و محتوایی آنها با یکدیگر است. سرویراستار و داوران این دوره از جایزه ا.هنری سعی کرده اند وجوه ممیزه انتخاب آثار این کتاب را در روایت و اتفاق داستانی یا حس شگفت انگیزی قرار دهند که این کتاب در روایت خود سعی در بازگویی آن دارد و از این رهگذر مخاطبان این داستان ها نیز در دل این کار با اتفاقاتی بسیار بدیع و عجیب و نو (در زمانه نوشتن داستان) روبرو می شوند و همین مساله است که بر جذابیت بیشتر داستان های این مجموعه در زمانه خود افزوده است.

این مجموعه که شامل آثار برگزیدگان جایزه ا. هنری 1983 است که در 120 صفحه و با قیمت 25 هزار تومان در نشر کتاب نیستان منتشر شده است.