آرشیو چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۷۱
اخبار کشور
۳

ایران کیت تشخیص کرونا به خارج صادر می کند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بوشهر گفت: شرکت های ایرانی تاییدیه های لازم را برای صدور کیت های تشخیص کرونا به هشت کشور جهان دریافت کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سورنا ستاری، در بوشهر، گفت: شرکت های دانش بنیان در مقابله و مبارزه با کرونا موفق عمل کردند به طوری که از نخستین روز های گسترش این بیماری با تامین تجهیزات مورد نیاز، چون ماسک، دستگاه ونتیلاتور، پوشش های حفاظتی از کادر درمانی و تجهیزات بیمارستانی نیازی به واردات نداشتیم.

او افزود: شرکت های ایرانی با دریافت تاییدهای لازم برای صدور کیت های تشخیص کرونا، تولید انبوه برای صدور به هشت کشور جهان را آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه روزانه یک میلیون کیت سلولوژی به خارج از کشور صادر می شود، عنوان کرد: ماهانه یک و نیم میلیون کیت تشخیص پی سی آر نیز در داخل تولید می شود که هم در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد و هم صادر می شود. ستاری گفت: امید است در حوزه دارو تولید واکسن کرونا هم بتوانیم به موفقیت هایی دست یابیم.

او افزود: برای تحقق شعار جهش تولید و عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در بهره گیری حداکثری از تولید داخل، برنامه های مفصلی در شرکت های دانش بنیان به ویژه در زنجیره های تولید طراحی شده است.