آرشیو چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۷۱
ورزشی
۹

گزارش تفحص از پرسپولیس و استقلال به قوه قضائیه رفت

نمایندگان مجلس تصویب کردند که گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای بررسی به قوه قضائیه ارسال شود.

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گزارش نهایی این کمیسیون در مورد تحقیق و تفحص از منابع و مصارف نظام مدیریت شرکت های فرهنگی و ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در 10 سال اخیر را قرائت کرد و گفت: این گزارش مربوط به تفحص دو باشگاه پرسپولیس و استقلال است.طبق گزارش قرائت شده این تحقیق و تفحص با محورهای درباره درآمدها، مصارف، جریمه های مالی و بین المللی، سازوکار نظارتی و راهبری و تغییرات سازمانی دو باشگاه تهیه شده است.

طبق بررسی های انجام شده مشخص شده تقریبا تمامی قراردادها ایرادات و اشکالات حقوقی و موارد خلاف مقررات مالی داشته است. این ایرادات شامل مواردی همچون عدم وصول مبلغ ثابت قراردادها، عدم شفافیت میزان درآمدها، عدم اخذ تضامین و وثایق کافی، واریز مبالغی از قراردادها به حساب مستقیم کادر مربیان بجای حساب بانکی درآمد باشگاه و پرداخت مالیات های ناشی از درآمدهای افرادی خاص از حساب پرداختنی های باشگاه است.

در جمع بندی این گزارش تاکید شده که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به عنوان شرکت دولتی هستند که ردیف بودجه ای دارند پس باید قوانین و مقررات حاکم بر شرکت های دولتی توسط مدیران در آن رعایت می شد که این اتفاق رخ  نداد لذا درخواست ما به رای گذاشتن این گزارش برای ارائه به قوه قضائیه جهت شفافیت عملکرد این دو باشگاه است.