آرشیو چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۷۱
اخبار کشور
۹

مساجد خوزستان در عید فطر به روی نمازگزاران باز می شوند

سخنگوی ستاد مقابله با ویروس کرونای خوزستان با اشاره به اینکه نماز عیدفطر در مصلا برگزار نمی شود گفت: برابر تصمیم شورای تامین استان، مساجد در روز عید فطر دو ساعت برای برگزاری نماز باز خواهند شد.

رضا نجاتی، در گفت وگو با صدا و سیمای مرکز خوزستان بیان کرد: راهپیمایی روز قدس نیز تنها در شهرهای با وضعیت سفید برگزار می شود که در همان محل ضمن قرائت نمازجمعه، بیانیه نیز خوانده می شود.

وی افزود: مطابق تصمیم ستاد مقابله با کرونای استان خوزستان و در پی توضیحات دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد شرکت ها، ادارات و بانک ها روز سه شنبه و چهارشنبه با رعایت پروتکل های بهداشتی از ساعت 9 تا 12 ظهر در همه شهرهای استان فعال باشند.

نجاتی گفت: از روز پنجشنبه هفته جاری تا پایان تعطیلات عید فطر مجددا تمام شرکت ها، بانک ها و ادارات در سراسر استان تعطیل هستند.

وی افزود: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه  هفته جاری تنها اصنافی مجاز به فعالیت هستند که پیش از این در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کرده باشند.

نجاتی بیان کرد: اصناف ضروری شامل نانوایی ها، قصابی ها، خواروبار فروشی ها و سوپرمارکت ها با رعایت پروتکل های بهداشتی از ساعت 9 تا 22 فعال هستند و اصناف غیر ضروری نیز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه از ساعت 9 تا 21 مجاز به فعالیت خواهند بود.

وی ادامه داد: تمام آرامستان های خوزستان تا پایان تعطیلات عید فطر بسته هستند و فرمانداران شهرستان ها با همکاری اعضای شورای تامین باید بر این مسئله نظارت کنند.

وی با اشاره به آمار نگران کننده مبتلایان دیروز خوزستان افزود: در روزهای گذشته تعدادی از افراد مشکوک به بیماری کرونا در نوبت انجام تست بودند که دیروز با ایجاد ظرفیت از تمام آنها تست گرفته شد.

ادارات استان خوزستان از سه شنبه هفته گذشته تا دوشنبه هفته جاری بر اساس مصوبه شورای تامین استان تعطیل بودند.