آرشیو چهار‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۷۱
اخبار کشور
۱۱

نماینده سازمان جهانی بهداشت: ایران پیشرفت بسیار خوبی در زمینه کنترل بیماری کووید 19 داشته است

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: در بسیج ملی مبارزه با کرونا در ایران، تمام توصیه های سازمان های بین المللی به ویژه سازمان جهانی بهداشت به کار گرفته شد.

به گزارش وبدا، کریستف هملمن در حاشیه هفتاد و سومین مجمع جهانی سلامت که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین اقدامات نظام سلامت ایران، افزایش ظرفیت آزمایشگاهی در سراسر کشور است که می تواند سرعت شناسایی بیماران را افزایش داده و زنجیره انتقال ویروس را قطع کند.

هملمن افزود: ابتدای اپیدمی کرونا در ایران مانند سایر کشورها، وضعیت بخش های مراقبت های ویژه با مشکلاتی روبرو بود اما در حال حاضر، هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و بیماران خدمات تخصصی مورد نیاز را دریافت می کنند. در ایران نیز همانند سایر نقاط جهان، مشکلاتی در تامین وسایل حفاظت فردی و تجهیزات مورد نیاز برای مبارزه با کرونا وجود داشت و در حال حاضر نیز تهیه این اقلام در بازار جهانی برای بسیاری از کشورها، دشوار است اما مشکلات ایران در این زمینه بسیار کمتر است.

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سازمان ملل و آژانس های وابسته به این نهاد از جمله سازمان جهانی بهداشت، در ابتدای شیوع کرونا کمک هایی به ایران داشت اما در حال حاضر با افزایش ظرفیت تولید داخلی در زمینه لباس های حفاظتی، ماسک و تجهیزات پزشکی از جمله ونتیلاتور و دستگاه های کمک تنفسی در ایران و حتی صادرات کیت های تشخیصی روبرو هستیم.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران ادامه داد: در طول هفته ها و ماه های گذشته، شاهد پیشرفت بسیار خوبی از سوی ایران در زمینه کنترل بیماری کووید19 بوده ایم. در بسیج ملی مبارزه با کرونا در ایران، تمام توصیه های سازمان های بین المللی به ویژه سازمان جهانی بهداشت به کار گرفته شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در ابتدای راه برای آزمایش های تشخیص کرونا در مراکز سرپایی در ایران قرار داریم و ممکن است این وضعیت ادامه پیدا کند و یا لازم باشد محدودیت هایی که برداشته شده، در برخی استان ها مجددا برقرار شود. در ماه های آینده شاید شاهد پیک بیماری در برخی استان های ایران باشیم که باید با هوشیاری، وضعیت را بررسی کرده و تصمیم بگیریم.