آرشیو پنج‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹، شماره ۷۳۵۳
ایران زمین
۱۱
گزارش

ثبت رکورد جدید بارش در تهران

25 میلیمتر باران فقط در 18 دقیقه!

شیما جهانبخش

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشوربا اشاره به بارش های 2 روز گذشته در 13 استان اظهار داشت: شب سه شنبه بارش 25 میلیمترباران در تهران در مدت 18 دقیقه رکورد جدیدی در میزان بارندگی کشور ثبت کرد. البته سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه نسبت به آبگرفتگی معابر و احتمال وقوع سیلاب در استان های تهران، البرز، مازندران و شرق سمنان اطلاع رسانی لازم را انجام داده بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با تضعیف سامانه بارشی که در آخرین روزهای اردیبهشت سبب بارش های سیل آسا در بیشتر استان ها شده بود، از امروز (1خرداد) شاهد روند افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور خواهیم بود.

«صادق ضیائیان»، اظهار داشت: سامانه بارشی که در روزهای گذشته در استان های ساحلی خزر، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز غربی، مرکزی و شرقی و همچنین استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکز، سبب بارش های سیل آسا شده بود ضعیف شده و از روز پنجشنبه تا یکشنبه (1 تا 4 خرداد) شاهد روند افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشورخواهیم بود.

وی ادامه داد: امروز (1 خرداد) در برخی نقاط استان های کرمان، فارس، شمال هرمزگان، خراسان شمالی بخشی ازنقاط سیستان و بلوچستان و استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی احتمال بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد وجود دارد. روز یکشنبه نیز در استان های اردبیل، گیلان، برخی نقاط مازندران و برخی مناطق دامنه های زاگرس مرکزی شاهد رگبار پراکنده باران خواهیم بود.

به گفته مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور طی 2 روز آینده در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور، بویژه منطقه زابل، وزش باد شدید پیش بینی شده و احتمال خیزش گرد و غبار شدید در این مناطق وجود دارد.

ضیائیان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران امروز (پنجشنبه) صاف تا کمی ابری و فردا نیز نیمه ابری همراه با وزش باد شدید پیش بینی می شود.