آرشیو پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۷۲
جامعه
۱۰

درخواست جمعی از مادران و زنان ایرانی از رئیس قوه قضائیه برای ساماندهی فضای مجازی

جمعی از مادران و زنان کشورمان در نامه ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار مقابله با تجاوز به حریم خانواده در فضای مجازی ناامن کنونی شدند.

شیوع کرونا و تعطیلی مدارس طی ماه های اخیر موجب شده تا دانش آموزان بیش از پیش غرق در فضای مجازی شوند، به خصوص اینکه با راه اندازی اپلیکیشن شاد رابطه بین معلم و دانش آموز از طریق فضای مجازی انجام می شود.

ارتباط مداوم دانش آموز با گوشی تلفن همراه و به طبع اینترنت و فضای مجازی موجی از نگرانی را در بین والدین نسبت به حضور در فضای ناامن مجازی ایجاد کرده است، تا جایی که اخیرا جمعی از مادران و زنان ایرانی در نامه ای خطاب به ریاست قوه قضائیه خواستار محاکمه مقصران شرایط موجود و ساماندهی فضای افسارگسیخته مجازی شده اند.

در این نامه که در اختیار روزنامه کیهان قرار داده شده است، آمده است: «ما جمع زیادی از مادران و زنان ایرانی، با توجه به فضای مجازی خانمان سوز کنونی، نگران سلامت روح و روان فرزندان، همسران و خانواده هایمان هستیم. فساد شبکه های اجتماعی خارجی به ویژه اینستاگرام، خواب راحت را از چشمان مان ربوده و گویا هیچ مسئولی پاسخگوی این بحران فاحش نیست. آقای رئیسی ما اعتراض خود را نسبت به عدم مواجهه قانونی با مطالب و شبکه های ضدخانواده، به شما در فضایی اعلام می داریم که وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی از انجام وظایف محوله خود، کوتاهی نموده اند.

لذا خواستاریم ذیل وظایف قانونی قوه قضائیه، به مقابله با تجاوز به خانواده در فضای مجازی ناامن کنونی، اقدام نمایید و قبل از اینکه بیشتر از این تاخیر رخ دهد، اینستاگرام و فیلترشکن ها را مسدود نمایید.»

شایان ذکر است که دغدغه خانواده ها درباره اثرات نامطلوب شبکه هایی چون اینستاگرام در حالی مطرح می شود که تاکنون آسیب زا بودن این فضا و شبکه های مجازی غیربومی دیگر به دفعات اثبات شده و رسانه ها و کارشناسان فضای مجازی مکررا نسبت به این موارد هشدار داده اند اما مورد توجه مسئولان ذی ربط قرار نگرفته است.

امید است قوه قضائیه در راستای صیانت از نهاد خانواده ایرانی- اسلامی که همواره آماج حملات فرهنگی دشمنان قرار داشته، اقدام های لازم را درباره ساماندهی فضای مجازی کنونی انجام دهد.