آرشیو پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹، شماره ۹۷۷۳
سیاسی
۳
سرمقاله

مسجدالاقصی، صحن حاج قاسم

سید محمد بحرینیان

در سال های اخیر، سران رژیم جعلی صهیونیستی، بارها از آمریکا درخواست کمک و تشدید فشار علیه ایران و سایر اجزای جبهه مقاومت کرده اند و کارشناسان حسابگر آمریکایی نیز، همواره دولت این کشور را از ورود به مخمصه ای بی بازگشت بازداشته اند.

 اما دولت فعلی آمریکا، اولین دولتی است که به زعم خود، در تعامل با رژیم صهیونیستی و در حمایت از آن، دو اقدام عملی بزرگ کرده است؛ اول مسئله انتقال سفارت آمریکا به قدس و چندی بعد، ترور سردار بزرگ مقاومت. معلوم نیست آمریکایی ها با چه تحلیلی، مستقیما دست به چنین جنایتی زده اند، اما به هرحال، ناخواسته جریانی به راه انداخته اند که یقینا پایانی جز اخراج آمریکا و محو اسرائیل از سرزمین های اسلامی نخواهد داشت. امام خمینی (ره) معتقد بود نطفه انقلاب اسلامی، 15 خرداد 42 بسته شد. بی راه نیست بگوییم بیست سال بعد که اسرائیل ان شاءالله ساقط شده باشد، مورخان خواهند نوشت نابودی این رژیم، از دی ماه 98 آغاز شد.

ملت مظلوم فلسطین، باوجود تمام خیانت هایی که در حقشان صورت گرفته، تا به این جای کار، جانانه ایستاده اند. هرچند انتفاضه اول و دوم، به سرانجام نهایی نرسید و نتوانست تقاص خون و آوارگی فلسطینیان را از جلادان صبرا و شتیلا بگیرد، اما این فایده را داشت که مسئله فلسطین را زنده نگاه دارد. فلسطین، همچنان مسئله اول جهان اسلام و آزادی آن، آرمان تمام مستضعفان جهان است.

 از سوی دیگر، امروز معادلات پیشین تغییر کرده و کفه ترازوی قدرت به سود مقاومت است. دیگر از جنگ 6 روزه اعراب و اسرائیل و سقوط سریالی پایتخت های عربی خبری نیست. بازی اعداد را، این بار به خلاف گذشته، پیروان راه حاج قاسم، ابومهدی مهندس، عماد مغنیه شیخ احمد یاسین و عبدالعزیز رنتیسی به راه انداخته اند. همان ها که  33 روز در جنوب لبنان و یک بار 22 روز و بار دیگر، 54 روز، صورت ارتش تا بن دندان مسلح صهیونیست ها را به خاک مالیدند. دشمن می داند مردان شجاعی که از موشک باران پایگاه نظامی آمریکا، ساقط کردن پهپاد متجاوز آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی هراسی ندارند، دیگر برخورد با فرزند نامشروع آمریکا و انگلیس یعنی اسرائیل برایشان لقمه آسانی خواهد بود. امروز دیگر دوست و دشمن می دانند که انتفاضه سوم، انتفاضه آخر است و سال های سرنوشت نزدیک است.

فردا، اولین روز قدسی است که روح بلند حاج قاسم سلیمانی، نظاره گر ماست. هرچند شیوع بیماری، امکان حضور خیابانی و حماسه میلیونی را از ملت ایران و سایر ملل آزادی خواه جهان گرفته، اما این بخش کوچکی از ماجراست. اصل کار، حفظ آرمان پیروزی نهایی ایمان بر شرک و کفر و استکبار است که شمه ای از آن در رهایی قدس تجلی می یابد. امسال، فرصت خوبی است تا زنان و مردان دل بسته آرمان قدس، در خانه های خود برای فرزندانشان از تقابل ازلی و ابدی حق و باطل بگویند، از آرمان فلسطین، از روند شکل گیری این غده سرطانی و از جنایت های بی شمارش. شاید لازم باشد خودمان هم با جست وجو و مطالعه، دوباره سابقه ننگین این رژیم و حامیان خبیث آن را به یاد بیاوریم. روز قدس یک رمز است و حتی پس از رهایی فلسطین، زنده خواهد ماند، همان روزهایی که در مسجدالاقصی، در صحن 

حاج قاسم به جماعت نماز خواهیم خواند، ان شاءالله.