آرشیو شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۷۳
اخبار کشور
۱۱

آیین تکریم علی لاریجانی در سه دوره نمایندگی مردم قم

نخستین نشست شورای اداری استان قم در سال نود و نه و آیین تکریم از خدمات و تلاش های علی لاریجانی در سه دوره نمایندگی مردم قم در مجلس عصر پنجشنبه یکم خرداد با حضور شخصیت ها سیاسی و مسئولان قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، «علی لاریجانی» رئیس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری مهمترین مسئله کشور است و باید زمینه لازم برای شکل گیری اقتصادهای خرد در کارهای خدماتی و تولیدی فراهم شود و برای تحقق این امر باید اختیارات استانی افزایش یابد.

وی گفت: اقتصادهای خرد در شرایط تحریمی نیاز چندانی به ارزهای خارجی و سرمایه های کلان ندارند اما به شدت اشتغال آفرین و مقوم بخش تولید و کاهش نرخ بیکاری هستند.

لاریجانی اضافه کرد: کرونا داغ بیکاری را عمیق و سوزان تر کرد و بسیاری از اقشار ضعیف جامعه منابع درآمدی خود را از دست داده اند.

وی تصریح کرد: دراین بین مسئله تحریم های همه جانبه غرب نیز شکاف های اقتصادی، بیکاری و رکود کشور را عمیق تر کرده است.

لاریجانی با اشاره به شعار سال اظهار داشت: جهش تولید لازمه امروز کشور است و مجلس و دولت باید به دنبال راهکارهای اجرای این سیاست کلان باشند.

نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز داشت: الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی فقط بخشی از طرح شیطانی معامله قرن است و این طرح در طول زمان تمام حقوق فلسطینیان را از بین خواهد برد.

لاریجانی ابراز داشت: کشورهای اروپایی قدرت لازم را در برابر آمریکا ندارند و خیلی از کشورهای عربی نیز دنباله رو آمریکا در رابطه با مسئله فلسطین می باشند.

وی یادآور شد: مرتجع بودن خیلی از کشورهای عربی در کنار طرح های استکباری غرب نشان هشدار یک توطئه بسیار بزرگ را به صدا درآورده است.

لاریجانی گفت: آمریکا در پوشش شرکت های فناوری، بخش های اقتصادی و غیره درصدد نفوذ در بین ایران و سایر کشورهای اسلامی است و طرح مقابله ای اخیر مجلس شورای اسلامی این موارد به درستی پیش بینی شده است.