آرشیو شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۷۳
صفحه آخر (جهان)
۱۲

سال زندان در انتظار رئیس جمهور سابق کره جنوبی!

دادستانی کره جنوبی خواهان صدور حکم 35 سال زندان برای «پارک گئون های» رئیس جمهور پیشین و برکنار شده این کشور به اتهام فساد اقتصادی و سوءاستفاده از قدرت شده است.

«پارک گئون های»، نخستین زن رئیس جمهور کره جنوبی، در سال 2017 پس از اعتراضات گسترده در پی افشاگری هایی که نشان می داد او و یکی از هم دستانش از شرکت های بزرگ کره جنوبی مبالغی نه چندان زیاد رشوه دریافت کرده اند، برکنار شد.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران از خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، در دادگاه تجدید نظر در دادگاه عالی سئول، دادستان خواستار آن شد که «پارک» به 35 سال زندان محکوم شود و جریمه او به 33.3 میلیارد وون (24.5 میلیون یورو) افزایش یابد. حکم دادگاه تجدید نظر در تاریخ 10 ژوئیه (20 تیر ماه) صادر خواهد شد.

ناپدید شدن مجدد رئیس کیم!

از کره شمالی نیز خبر رسیده که، رهبر این کشور مجددا ناپدید شده است! بر اساس تحلیل های موجود، حضور «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، در انظار عمومی در دو ماه گذشته به طرز غیرمعمولی کاهش داشته و یکبار دیگر رسانه های دولتی این کشور در سه هفته گذشته گزارشی درباره حضورش در رویدادهای عمومی منتشر نکرده اند. گفتنی است، بیشترین میزان غیبت کیم جونگ اون در انظار عمومی به سال 2014 میلادی و 40 روز ناپدید شدن بر می گردد.

رئیس کیم، در آخرین مورد نیز حدود 20 روز از انظار عمومی پنهان بود اما پس از حضور جلوی دوربین های تلویزیونی، به ده ها شایعه پیرامونش پایان داد.