آرشیو سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹، شماره ۷۳۵۵
ایران زمین
۱۵

زلزله گچساران با تخریب گسترده اما بدون تلفات

شیما جهانبخش

 زلزله 5.2 ریشتر چهارم خردادماه که در عمق 10 کیلومتری گچساران، بهبهان و چرام استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد خسارت جانی نداشته اما آسیب زیادی به ساختمان های مسکونی شهری و روستایی وارد کرده است.

«وحید محمدی تبار»، مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در خصوص خسارت این زلزله اظهار داشت: بنا بر اعلام اداره کل میراث فرهنگی، خسارت زیادی به بافت تاریخی دهدشت وارد شده است.در روزهای اخیر وقوع آتش سوزی در منطقه «کوه خامی» گچساران باعث شده بود برخی تیم های امدادی مدیریت بحران در منطقه حضور داشته باشند و به محض وقوع زلزله بسرعت کار امدادرسانی را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ترک خوردگی و ریزش سقف و دیوار منازل مسکونی در مناطق شهری و روستایی، تصریح کرد: تیم های هلال احمر، بنیاد مسکن و فرمانداری مامور شدند تا خسارات وارده را ارزیابی و پس از برآورد اولیه به استانداری اعلام کنند. البته پراکندگی روستاهای این منطقه زیاد است و به همین دلیل عملیات ارزیابی مناطق روستایی چند روز زمان می برد. در این مدت تمام نیروهای امدادی در حالت آماده باش هستند.

محمدی تبار با اشاره به برخی اخبار مبنی بر مصدومیت تعدادی از شهروندان در هنگام فرار از منزل گفت: تاکنون گزارشی از بیمارستان ها و مراکز درمانی در این خصوص اعلام نشده است.

اعزام 12تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده

«سیدامان الله جهان»، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار داشت: در پی زمین لرزه اخیر 12 تیم ارزیاب از استان های بوشهر، فارس، خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد برای خدمات رسانی بهتر به منطقه اعزام شده اند.جهان از اعزام تیم های ارزیاب به مناطق روستایی از جمله «خیرآباد»، «سعادت آباد» و «دژ سلیمان» خبر داد و افزود: طبق تماس های صورت گرفته با شوراهای روستاها تاکنون هیچ تلفات انسانی نداشته ایم اما خسارت های مالی همچنان در دست بررسی است.