آرشیو سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۷۴
ورزشی
۹

سرنوشت مبهم مسابقات المپیک توکیو

رئیس کمیسیون هماهنگی رقابت های المپیک توکیو 2020 اعلام کرد باید همه تلاش کنند تا برای خاص ترین المپیک ممکن آماده شویم.

جان کوتس، رئیس کمیسیون هماهنگی توکیو 2020 فاش کرد که اکتبر (مرداد) به عنوان ماه اصلی در برنامه های اصلی بازی های المپیک 2020 توکیو در نظر گرفته شده که طی آن محدودیت های ممکن برای تماشاگران به طور بالقوه ضروری است.کوتس هشدار داده که در صورت عدم وجود علائم از بین رفت 19- COVID در پنج ماه آینده، آماده سازی برای بازی های المپیک «بسیار متفاوت» خواهد بود. در همین راستا او گفت که حتی اگر واکسن قبل از بازی های المپیک آینده تولید شود، ممکن است برای نجات بازی ها کافی نباشد.

کوتس گفت که یکی از مهم ترین چالش ها ورود ورزشکاران از سراسر دنیا به ژاپن است آن هم در شرایطی که کشورهای مختلف در تلاش برای کاهش این ویروس مشکل داشتند. کوتس گفت: ما مشکلات واقعی داریم زیرا ما باید از 206 کشور مختلف میزبانی کنیم. دیروز 10 هزار ابتلای جدید در برزیل اتفاق افتاد. تعداد بسیار کمی از کشورها به اندازه استرالیا پیشرفت کرده اند.ما 11 هزار ورزشکار داریم که 5 هزار نفر از مسئولان فنی و مربیان و 20 هزار نفر از اصحاب رسانه هستند. همچنین 4 هزار نفر در کمیته برگزار کننده و داوطلب به ژاپن خواهند آمد و این نگران کننده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما دوباره نمی توانیم آن را به تعویق بیندازیم و باید فرض کنیم که واکسنی وجود نخواهد داشت یا اگر واکسنی وجود داشته باشد، برای اشتراک گذاری در سراسر جهان کافی نخواهد بود.