آرشیو سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹، شماره ۵۶۶۷
فرهنگ
۹

کاغذ اخبار

عطر جادویی در دسترس قرار گرفت

رضا یزدانی این روزها بیشتر برای حضورش در برنامه دورهمی سر زبان هاست؛ علی اوجی آنقدر در وصف خونسردی های او صحبت کرد که دیگر همه ما حس می کنیم خیلی خوب این خواننده پاپ کشورمان را می شناسیم. آشنای این روزها، دیروز تازه ترین قطعه اش را منتشر کرد، یک تک آهنگ با نام «عطر جادویی» که در همان برنامه دور همی هم خوانده و حالا آن را در دسترس علاقه مندان قرار داده است.

ترانه این قطعه را آناهید شرقی سروده و فرامرز نصیری آهنگساز آن بوده است. تنظیم قطعه را نیز علی احمدی انجام داده  و ناگفته پیداست که علی اوجی تهیه کنندگی این قطعه را برعهده داشته است.

حاشیه های همایون

شب عید سعید فطر کنسرت آنلاین همایون شجریان برگزار شد اما برخلاف خود همایون که همیشه خواننده ای کم حاشیه بوده، کنسرتش پرحاشیه شد. اول اینکه قرار بود این کنسرت در سالن خالی اجرا شود اما گویا مهمانان ویژه ای در سالن حضور داشتند. دوم این که این کنسرت از طریق نرم افزار لنز به نمایش درآمد که دریافت و نصب آن هزینه داشت و صدای عده ای را درآورد و سوم این که تماشای این کنسرت برای کسانی میسر بود که سیمکارت ایرانسل داشتند.

این چند مورد اعتراض علاقه مندان آثار همایون را در پی داشت که البته بیشتر از هر چیز برمی گشت به ایرانسل که حامی این کنسرت بود و البته سبب مقایسه هایی شد بین او و هنرمندانی چون کیهان کلهر که برای علاقه مندان خود کنسرت های رایگان آنلاین برگزار کردند.

وداع با شاعر گل یخ

مهدی اخوان لنگرودی، شاعر و نویسنده در 75سالگی از دنیا رفت. او ترانه معروف گل یخ را سروده و آثار پژوهشی و ترجمه نیز در کارنامه اش دارد. اخوان لنگرودی که به دلیل عارضه مغزی بیش از یک ماه در بیمارستانی در اتریش بستری بود، دیروز دار فانی را وداع گفت و قرار است در همان کشور در کنار برادرش به خاک سپرده شود.

این شاعر و پژوهشگر سال 1324 در لنگرود متولد شد و همانجا تحصیلات ابتدایی و متوسطه را تمام کرد. سال 1351 از دانشگاه ملی ایران در رشته جامعه شناسی فارغ التحصیل و برای اخذ مدرک دکتری به وین رفت. نخستین دفتر شعرش با عنوان «سپیدار» در سال 1345 با مقدمه محمود پاینده لنگرودی چاپ شد.  

این شاعر و نویسنده چند رمان و چند مجموعه شعر در کارنامه اش دارد.