آرشیو سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۷۴
اخبار کشور
۹

صادرات کالا از مرزهای باشماق مریوان و پرویزخان از سر گرفته شد

صادرات کالا از مرزهای باشماق در مریوان و پرویزخان قصرشیرین از دیروز (دوشنبه) از سرگرفته شد.

مدیرکل گمرکات کردستان گفت: صادرات کالا از مرز باشماق مریوان پس از یک روز وقفه و تعطیلی به مناسبت عید سعید فطر از دیروز از سر گرفته شد.

بختیار رحمانی پور، با اشاره به اینکه روزانه محموله زیادی کالای صادراتی از مرز باشماق به عراق صادر می شود، افزود: اولویت کالاهای صادراتی در گمرکات استان با میوه و تره بار و کالاهای فاسد شدنی است.

وی اضافه کرد: فعالیت در بازارچه سیرانبند بانه هم به درخواست طرف عراقی تا امروز (سه شنبه ششم خرداد ماه سال جاری) تعطیل است.

وی یادآور شد: گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

وی افزود: گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

فرماندار قصرشیرین هم گفت: پس از یک روز وقفه و تعطیلی فعالیت های تجاری در مرز پرویزخان به دلیل عید سعید فطر از صبح دیروز (دوشنبه) صادرات کالا از این مرز رسمی از سرگیری شد.

مرادعلی تاتار، افزود: تعطیلی مرز رسمی پرویزخان روز یکشنبه مصادف با نخستین روز تعطیلات عید سعید فطر از سوی طرف عراقی اعلام شده بود.

وی اظهار داشت: با شروع دوباره مبادلات تجاری از مرز رسمی پرویزخان تاجران ایرانی فعال از صبح دیروز با مراجعه به این گذرگاه بین المللی همانند گذشته فعالیت های تجاری و صادرات کالاها را از سرگرفتند.

تاتار ادامه داد: هم اکنون روزانه یک هزار و 500 دستگاه کامیون کالای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می شود و اولویت محموله های صادراتی با میوه و تره بار و کالاهای فاسد شدنی است.