آرشیو شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۸۱
اقتصادی
۴

مدیر کل تعزیرات استان تهران: پارکینگ برخی سازمان ها به محل دپو خودرو تبدیل شده است

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: برخی از پارکینگ های دپو خودرو مالک شخصی دارند و برخی دیگر مربوط به بعضی از سازمان هاست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدعلی اسفنانی در گفت و گو با رادیو درباره خودروهای کشف شده تصریح کرد: پیرو پیگیری هایی که سازمان تعزیرات به همراه نیروهای انتظامی و اطلاعاتی انجام داد، مکان هایی را شناسایی کردیم که خودرو در آنجا دپو شده بود.

وی با بیان اینکه در مصداق خودرو، احتکار نمی تواند اتفاق افتاده باشد، افزود: نگهداری و دپوی خودروها تخلف دیگری تحت عنوان امتناع از عرضه به قصد گران فروشی است و واژه احتکار از نظر حقوقی و قانونی برای دپوی خودرو صحیح نیست.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران درباره میزان خودروهای دپو شده گفت: رقم دقیق خودروهای دپو شده مشخص نشده است و عددهایی که اعلام می شود حدس و گمان است و حتی برخی از آنها دارای مالک هستند و در چند روز گذشته این مالکین با سند به نیروی انتظامی جهت دریافت خودروی خود مراجعه کردند.

اسفنانی به دیگر تخلفات صورت گرفته اشاره کرد و افزود: در یکی از کشفیات، تعداد زیادی تاکسی در یکی از پارکینگ ها نگهداری می شد و این بر اساس مقررات، قابل توجیه نیست زیرا تاکسی باید به کسی که از سازمان تاکسیرانی دارای مجوز است، اعطا شود و به هیچ عنوان، امکان اعطای تعداد زیادی تاکسی به یک نفر یا مرجع وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در تهران بیش از 10 پارکینگ دپو خودرو شناسایی کرده ایم، گفت: برخی از این پارکینگ ها مالک شخصی دارند و برخی دیگر مربوط به بعضی از سازمان هاست و هر گونه تخلفی که در رابطه با آنها احراز شود، با مقررات قانونی علیه متخلفین برخورد خواهد شد.