آرشیو شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۸۱
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش

فاطمه هداوند و مائده نظری دو بانوی رکابزن ایران در سال 2018 تست دوپینگشان مثبت شده بود که اکنون بعد از گذشت دو سال، اتحادیه جهانی دوچرخه سواری نام آنها را از لیست ورزشکار تعلیق شده در آورد و وارد لیست محرومان کرد.نظری تا 19 فوریه 2022 (30 بهمن 1400) و هداوند تا 17 فوریه 2022 (28 بهمن 1400)محروم هستند.

وزیر ورزش در احکامی جداگانه دبیر فدراسیون های بوکس و کوهنوردی و دو عضو جدید هیئت رئیسه فدراسیون های تنیس روی میز و ورزش کارگری را منصوب کرد.با حکم مسعود سلطانی فر وزیر ورزش، حسین مقدم دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی شد و حمیدرضا قبائی زاده هم به عنوان دبیر فدراسیون بوکس منصوب شد.همچنین سلطانی فر در احکامی دیگر حمید احسانی مهر را به عنوان عضو جدید هیئت رئیسه فدراسیون تنیس روی میز و سید ضیاالدین شجاعی برهان را به عنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش کارگری منصوب کرد.

توشیاکی اندو، نایب ر ئیس کمیته سازماندهی المپیک توکیو اعلام کرد سرنوشت نهایی برگزاری این رقابت ها در بهار سال 2021 با توجه به شرایط ویروس کرونا مشخص خواهد شد.اندو گفت: ما در ماه مارس 2021 (اسفند) باید در رابطه با المپیک توکیو تصمیماتی بگیریم. البته همه چیز به وضعیت ویروس کرونا بستگی دارد. اکنون خیلی زود است درباره لغو این رقابت ها حرف بزنیم.

انتونیو اسپینوز رئیس فدراسیون جهانی کاراته با نگارش نامه ای از اقدامات فدراسیون کاراته ایران در زمان شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد.چندی قبل طباطبایی با ارسال نامه ای به اسپینوز، فدراسیون جهانی را در جریان اقدامات فدراسیون کاراته در روزهای کرونایی، از جمله برگزاری مسابقات مجازی کاتا قرار داد.فدراسیون کاراته نخستین دوره مسابقات مجازی کاتای کشور در جهت تحقق پویش «در خانه می مانیم و ورزش می کنیم» را با شرکت 1550 نفر در دو بخش آقایان و بانوان، در پنج رده سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار کرد.

ونوس زرین خاک، بانوی رکابزن که عضو هیئت دوچرخه سواری تهران بود چهارشنبه هفته گذشته بر اثر تصادف با ماشین جان خود را از دست داد.او مشغول تمرین بوده است که در تقاطع بزرگراه شیخ فضل الله و حکیم یک خودرو از پشت با او برخورد می کند که منجر به فوت این بانوی رکابزن می شود.

سرویس ورزشی روزنامه کیهان این ضایعه را به جامعه دوچرخه سواری تسلیت می گوید.