آرشیو شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۸۱
صفحه آخر (جهان)
۱۲

3 سال زندان در انتظار هنگ کنگی هایی که به سرود ملی چین اهانت کنند

پارلمان هنگ کنگ علی رغم تجمع معترضان برای بر هم زدن رای گیری، لایحه مجازات سه سال حبس برای توهین به سرود ملی چین را به تصویب رساند.

قانون گذاران هنگ کنگی روز پنجشنبه لایحه مجازات برای توهین به سرود ملی چین در این منطقه خودمختار را به تصویب رساندند. هنگام تصویب این قانون، شماری از معترضان تلاش کردند با ورود به ساختمان پارلمان، جلسه رای گیری را به هم بزنند.

 به گزارش فارس، معترضان غربگرا مدعی هستند این قانون، حق آزادی بیان و دیگر حقوقی را که شهروندان هنگ کنگی از آن بهره مند هستند، به خطر می اندازد.

با این حال، اکثر قانون گذاران معتقدند، تصویب این قانون بسیار ضروری و نشانه احترام شهروندان هنگ کنگی به سرود ملی چین محسوب می شود.

بر اساس قانونی که دیروز به تصویب رسید، توهین به سرود ملی چین، سه سال زندان و تا 50 هزار دلار هنگ کنگ (معادل 6 هزار دلار آمریکا) جریمه نقدی به دنبال خواهد داشت.

چین اخیرا تصویب لایحه امنیت ملی را به پارلمان هنگ کنگ پیشنهاد کرده بود که با واکنش معترضان غربگرا مواجه شده است.

محکومیت تحریم های ترامپ

دولت چین در واکنش به تحریم های جدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، هشدار داد که تحریم های اقتصادی آمریکا علیه هنگ کنگ، مغایر قوانین سازمان تجارت جهانی است.

به گزارش ایسنا، ترامپ30 مه (10 خرداد) پایان امتیازات ویژه اعطا شده به هنگ کنگ درچارچوب روابط ویژه با آمریکا را اعلام کرد، چراکه از نظر وی، این امتیازات تحت تاثیر قانون امنیت ملی قرار گرفته اند.

«گائو فنگ» سخنگوی وزارت تجارت چین، اطمینان داد که قانون امنیت ملی که پکن قصد دارد در هنگ کنگ

اجرا کند بر خودمختاری این منطقه تاثیری نخواهد گذاشت و به منافع مشروع سرمایه گذاران خارجی نیز آسیبی نمی رساند.