آرشیو یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۹۸
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

سالنی که امروز (99/4/7) رئیس محترم قوه قضائیه و معاونین دستگاه قضا برای گفت وگوی غیر حضوری با رهبر معظم انقلاب شرکت کرده بودند بسیار ساده حتی موکت آن رنگ پریده بود. امیدوارم این رویه به دولت و قوه مقننه نیز سرایت کند و از تجمل گرایی با بیت المال جدا پرهیز شود و این کوچک های بزرگ را عملی سازند.

طباطبایی

ضمن تشکر از اقدامات تحسین برانگیز رئیس محترم قوه قضائیه، ای کاش مسئولین دولتی نیز همانند ایشان به اقدامات اساسی و تحول آفرینی دست می زدند و گره ای از مشکلات اقتصادی را به جای شعار و حرف زدن باز می کردند که جوانان تحصیل کرده بیکار 27-8 ساله سر و سامانی می گرفتند.

آخوندی

شیطان بزرگ آمریکا آخرین دست و پا را می زند و برای نجات خود از مشکلات اقتصادی و اعتراض های گسترده مردم خود در کشور عراق اقدام به ماجراجویی علیه حشدالشعبی کرده و در ایران هم از طریق عوامل خود پروژه مذاکره را دنبال می کند. ولی به خواست خداوند هیچ برگ برنده ای نخواهد داشت.

8688—0938

رئیس جمهور در جدیدترین اظهارنظر به اروپایی ها گفتند مراقب باشید در دام آمریکا نیفتید! جای بسی تاسف است که هنوز تصور می کنید اروپا جدای از آمریکا است! آقای رئیس جمهور! این شما هستید که در دام اروپای خبیث بدعهد و آمریکای جنایتکار قرار گرفته اید. آنها یک هدف را دنبال می کنند و آن فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که ان شاءالله این آرزو را مثل اسلافشان به گور خواهند برد!

نیکنام

در این چند سال از دولت مرتب انفعال دیده ایم امیدواریم مجلس جدید برای خروج کشور از پروتکل الحاقی و برجام کاری بکند تا جلو زیاده خواهی های غرب گرفته شود.

0049—0911

در سالگرد شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران او با خدای خود پیمان می بندیم که در این راه در برابر دشمنان انقلاب راست قامت و استوار بایستیم و این راه رستگاری را تداوم خواهیم داد.

8495—0911

هر کسی می داند که مالیات بر سود سرمایه هایی مثل خانه و خودرو، باعث کنترل قیمت ها و جهش تولید می شود. دولت چرا این سیاست را اجرا نمی کند، تا مردم این همه گرانی را تحمل نکنند؟

س-م

از دستگاه قضایی تقاضا داریم مسئولان ایران خودرو و سایپا را به خاطر عدم پایبندی به قراردادهای مرتبط با فروش خودرو، محاکمه نمایند.

9653—0912

ساکن میدان قزوین- خیابان سینا- خرمشهر جنوبی کوچه شهید عظیمی هستم. از مزاحمت های آزاردهنده بعضی همسایگان از قبیل صدای بلند موسیقی و ناهنجاری در محیط زندگی آسایش نداریم. چرا نیروی انتظامی با این متعرضان به حقوق شهروندی برخورد نمی کند؟

محمدزاده

اول اسفند 98 برای سفر به مشهد مقدس از دفتر زیارتی اقصی نبی میدان هفت حوض مبلغ دو میلیون و هفتاد هزار تومان بلیط خریدم. پس از شیوع بیماری کرونا و لغو سفرها متاسفانه تاکنون موفق به دریافت وجه خود نشده ام هر چه پیگیری هم می کنم بی نتیجه است. از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.

عباسی

در سال 1369 در تعاونی مسکن فرهنگیان شهر تهران برای ساخت مسکن ثبت نام نمودیم از مجموع 880 نفر طی سی سال اخیر 808 نفر صاحب خانه شدند و 72 نفر از قلم افتاده اند که همه این افراد بازنشسته شده اند از وزیر آموزش و پرورش و متولیان امر درخواست می شود برای رضای خدا وضعیت مسکن این عده را روشن کنند.

جمعی از اعضای تعاونی مسکن فرهنگیان شهر تهران

فروشگاه وابسته به وزارت اقتصاد و دارایی در شهرستان ارومیه سه ماه قبل وعده فروش لپ تاپ قسطی داده بود، ولی در عمل هیچ خبری نیست. وقتی از عهده انجام کاری برنمی آیند چرا در شهروندان توقع ایجاد می کنند؟

4192—0914

طی بیش از 39 سالی که از قطار مسافربری استفاده می کنم به یاد ندارم که قطاری از مبدا با تاخیر حرکت کرده باشد آن هم بیش از 2 ساعت! ولی قطار 720 تهران کرمان پنج شنبه 99/4/5 از ساعت 19/40 دقیقه با 2 ساعت و 10 دقیقه تاخیر در ساعت 21/50 دقیقه حرکت کرد. چرا؟

2842—0910

به علت نبود نظارت و کنترل هر روز شاهد افزایش افسارگسیخته قیمت ها هستیم. معلوم نیست تا کجا قرار است این قیمت ها بالا بروند. سمی که دو هفته قبل برای سمپاشی باغ انگور به قیمت 80 هزار تومان خریداری کردم در تاریخ 99/4/2 برای سمپاشی دوم همان را با زحمت خریدم 250 هزار تومان! چرا دولتی ها این دردهای ما را نمی شنوند؟

0811—-0914

چرا حق مسکن و اولاد و همسان سازی مستمری بگیران تامین اجتماعی اجرا نمی شود؟

9795—0905

بعد از انقلاب 20 سال تلاش شد تا نصب قیمت روی اجناس قانون شود ولی باز دست هایی در کار است که می خواهند قیمت روی کالاها حذف بشود و این جماعت به سودشان برسند.

1154—0937

مدتی است آب آشامیدنی داخل لوله های شهری شهر اصفهان بدطعم و بی کیفیت شده به طوری که چای درست شده از این آب قابل نوشیدن نیست و مجبوریم آب معدنی به قیمت گزاف بخریم. چرا مسئولین شهر رسیدگی نمی کنند؟

2143—0913

یک مسئول باید خیلی دور از مردم باشد که به جای عذرخواهی از ملت بابت ناتوانی و سوءمدیریت خود و دولت بگوید اگر ما نبودیم مردم باید مسکن و خودرو را به قیمت صد برابر قیمت امروز می خریدند.

4904—0912

«پاسخ روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه»

«در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاریخ 1399/03/24 با موضوع «شکایت از خط ابوذر - ناصرخسرو» ضمن تشکر از شهروند گرامی، اعلام می دارد: طی بررسی به عمل آمده از سیستم مدیریت هوشمند ناوگان، خط 344 (بلوار ابوذر - ناصرخسرو) با ظرفیت ناوگان متناسب با تقاضای سفر، در زمان مورد نظر شهروند گرامی با کمترین انحراف به مسافران محترم سرویس رسانی نموده است.

لازم به ذکر است، به عوامل خط مذکور درخصوص نظارت بیشتر بر اجرای دقیق برنامه زمانبندی و سرویس رسانی مطلوب تر، توجه لازم داده شد.»

«پاسخ روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی»

«در پاسخ به مطلب مندرج در کیهان 99/2/27 در مورد عدم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به آگاهی می رساند: به دلیل آنکه افزایش دستمزد کارگران در سال جاری با تاخیر مواجه شد لذا افزایش حقوق مستمری بگیران نیز دچار تاخیر گردید. حسب مصوبه هیئت محترم وزیران، از تاریخ 1399/1/1 کلیه مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولین قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال 1398 برقرار شده، به ترتیب برای دریافت کنندگان حداقل مستمری و سایر افرادی که به نسبت پرداخت حق بیمه برقرار شده است، به میزان (26) درصد و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری به میزان (15) درصد مستمری آنان در پایان اسفندماه سال 1398 به علاوه مبلغ ثابت یک (1/660/140) ریال افزایش می یابد.»

«پاسخ روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی»

«در پاسخ به مطلب مندرج در کیهان 99/2/28 در مورد عدم اجرای همسانسازی ها وزارت تعاون پاسخ دهد، به آگاهی می رساند: در قانون بودجه سال جاری مبلغی جهت همسانسازی حقوق بازنشستگان عزیز در سازمان تامین اجتماعی اختصاص یافته که پس از افزایش حقوق سال جاری و تخصیص از سوی سازمان برنامه و بودجه اجرا خواهد شد.»

«پاسخ روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی»

«در پاسخ به مطلب مندرج در کیهان 99/2/29 اعتراض کارگری که 5 ماه است حقوق نگرفته به اطلاع می رساند: در صورت احراز رابطه کارگری و کارفرمایی متعاقبا الزامات کارگاه های مشمول قانون کار برقرار خواهد بود و حسب اعلام مراتب به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بازرسان کار سراسر کشور ضمن بازرسی در صورت عدم رعایت موازین و مقررات آن قانون نسبت به صدور ابلاغیه و اجرای مقررات فصل یازدهم قانون مذکور اقدام می شود؛ علیهذا با عنایت به اینکه موضوعات مطروح کلی و فاقد مصادیق موضوعی است، فلذا امکان بررسی موردی میسر نمی باشد؛ خاطرنشان می سازد موارد فوق الاشاره می توانند، ضمن مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مناطق مربوطه و ارائه درخواست به مراجع ذی ربط نسبت به احقاق مطالبات قانونی خود اقدام نمایند.»