آرشیو یک‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۹۸
اقتصادی
۴

نمونه ای از ضرر نظام بانکی به اقتصاد کشور

بانک ها 2400 واحد تولیدی بدهکار را تعطیل کردند

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه حدود دو هزار و 400 واحد تولیدی توسط بانک ها تملک و تعطیل شدند گفت: یکی از بانک های دولتی به تنهایی 486 واحد تولیدی را تملک کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میثم زالی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: یکی از بانک های دولتی به تنهایی 486 واحد تولیدی را تملک کرده است.

وی افزود: به موجب مواد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید که در سال 1394 ابلاغ شد، همه بانک ها و موسسات اعتباری، موظف هستند سالانه 33 درصد از اموال منقول و غیرمنقول خود را واگذار و همه عواید ناشی از این واگذاری را به حساب خزانه داری کل کشور واریز کنند که به عنوان افزایش سرمایه آنها لحاظ شود.

زالی ادامه داد: مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار حدود 10 روز پیش صادر شد و امیدواریم تا روز آینده توسط بانک مرکزی به بانک های عامل ابلاغ شود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: همه تولیدکنندگان درخواست خود را به بانک های عامل ارائه کنند تا بتوانند از این مصوبه بهره مند شوند.

 زالی تاکید کرد: هدف از مصوبه شورای پول و اعتبار، تعیین تکلیف واحدهای تولیدی تملک شده توسط بانک هاست و این موضوع برای تولیدکنندگان فرصت خوبی است. وی از نظام بانکی خواست تا آنجا که می تواند، واحدهای تولیدی بدهکار را تملک و تعطیل نکنند تا علاوه بر حفظ اشتغال، واحدهای تولیدی بتوانند با ادامه کار خود، بدهی ها را پرداخت کنند.

گفتنی است هفته گذشته مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت خبر داد: واحدهای تولیدی که به دلیل بدهی، راکد مانده اند باید به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مراجعه کنند تا مسایل آنها مورد حل و فصل قرار بگیرد، همچنین شورای پول و اعتبار نیز مصوب کرده تا بانک ها، آن دسته از واحدهای تولیدی تملک شده به دلیل بدهی را، با شرایط آسان به صاحبان اولیه خود برگردانند.