آرشیو یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹، شماره ۵۶۹۱
زندگی: سلامت
۱۴

توصیه های سلامتی

بشویید و الکلی کنید: به محض رسیدن به محل کار، دستکش ها و ماسک را دور بیندازید و وسایل داخل کیف، میز کار و وسایل روی آن را الکل پاشی کنید. صورتتان را هم بشویید.

فقط از منزل: میوه، تنقلات و غذا را از منزل بیاورید. همه آنها را داخل یخچال بگذارید. پیش از خوردن هرکدام، دست ها را کامل و دقیق به مدت 20 ثانیه بشویید.

روباز ممنوع: از خریدن یا خوردن خوراکی ها یا نوشیدنی هایی که بسته بندی نیستند، پرهیز کنید.

سفارش ممنوع: ترجیح بر این است که از بیرون غذا نخرید؛ به ویژه اگر غذا گرم کردنی نیست. اگر مجبور به خرید غذا شدید، غذای قابل گرم کردن، بدون چربی و شیرینی را انتخاب کنید.

گرم کنید: پیش از خوردن غذا و نان، آنها را حتما و به طور کامل گرم کنید.

تنقلات سالم: حتما به عنوان میان وعده از تنقلات سالم استفاده کنید. این تنقلات باید به شکل بسته بندی شده باشند و پیش از مصرف، پاکت یا قوطی آنها را بشویید یا با الکل ضدعفونی کنید.

میوه و آب: میوه های کم کالری را انتخاب کنید تا اضافه وزن دوران قرنطینه جبران شود! بطری آب هم کنار دست تان بگذارید. میوه ها را در منزل شسته و آنها را از ظرف یا کیسه خارج نکنید. بطری آب را هم شسته یا ضدعفونی کنید.

یک بار مصرف: اگر امکان خرید و استفاده از ظرف یک بار مصرف سازگار با محیط زیست را دارید، این کار را هر روز انجام دهید. درغیر این صورت، قاشق، چنگال و لیوان را به منزل برده، بشویید و همراه خودتان بیاورید. از اسکاچ مشترک داخل آبدارخانه استفاده نکنید؛ حتی اگر با وجود تاکید به بسته بودن آبدارخانه و آشپزخانه، در محل کار شما این مکان ها تعطیل نیست.

کیسه ای و بسته بندی: چای و قهوه، پای ثابت نوشیدنی های محل کار هستند. یک بسته چای و چند بسته قهوه فوری داخل کشوی میز داشته باشید و فقط از همان ها استفاده کنید.

ورزش کنید: سعی کنید بعد از نشستن و حرکت نکردن، به هر شکل ممکن تحرک بدنی را بالا ببرید و با هر بهانه ای از صندلی خود بلند شوید؛ برای مثال به جای آسانسور با پله در طبقات بالا و پایین بروید.