آرشیو یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۹۸
اخبار کشور
۹

64 واگن باری و مسافری در اراک تولید شد

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت: 64 واگن باری و مسافری امسال در این واحد تولید و از سوی شرکت های بهره بردار در خطوط ریلی کشور به کار گرفته شدند.

«محمدرضا مختاری» در گفت و گو با ایرنا افزود: 60 دستگاه از واگن های تولید شده در شرکت واگن پارس اراک، باری و چهار دستگاه دیگر نیز مسافری هستند که همه آنها به شرکت های بهره بردار تحویل شده است.  

وی قیمت تمام شده هر واگن باری را از شش میلیارد و 500 تا 12 میلیارد ریال متغیر عنوان کرد و اظهار داشت: قیمت واگن های مسافری چینی بیش از 830 هزار یورو است اما همین نوع واگن با کیفیتی بیشتر با قیمت 500 تا 550 هزار یورو در واگن پارس اراک تولید می شود.  

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بیان کرد: امسال تولید 750 دستگاه واگن در این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: مشکلات اقتصادی و افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه در سال های اخیر توان مالی شرکت های بهره بردار را به شدت کاهش داده و در صورت پرداخت نکردن تسهیلات با نرخ بهره مناسب امکان خرید واگن از سوی آنها وجود ندارد، بنابراین با توجه به فرسودگی ناوگان ریلی کشور و نیاز جدی به نوسازی آن، دولت باید در این خصوص تدابیری بیندیشد.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بیان کرد: قطعات و مواد اولیه مورد نیاز تولید واگن نسبت به سال گذشته حدود50 درصد افزایش یافته و بسیاری از قطعه سازان به دلیل افزایش نرخ ارز، از فروش قطعات به واگن پارس و دیگر تولیدکنندگان خودداری می کنند که این مشکل باید از سوی مسئولان مرتفع شود.

مختاری تاکید کرد: افزایش قیمت مواد اولیه و قطعات مورد نیاز شرکت واگن پارس باعث شده قطعه سازان توافقات خود با این واحد تولیدی را برهم زده و درخواست افزایش قیمت داشته باشند که این مهم افزایش بی رویه قیمت واگن ها و در نتیجه ناتوانی شرکت های بهره بردار در خرید واگن را به دنبال دارد.