آرشیو یک‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۹، شماره ۴۶۷۸
جامعه
۱۱
خبر کوتاه

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: بررسی طرح و زوج فرد در مدارس در کمیسیون آموزش

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه طرح حضور سه روز در هفته دانش آموز در مدرسه در کمیسیون متبوعش بررسی می‎شود، گفت: مهم ترین مساله برای ما حفظ سلامت دانش آموزان و کادر آموزشی است.

 احمدحسین فلاحی در گفت وگو با خانه ملت با اشاره به اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای طرح زوج و فرد مدارس و لغو تعطیلی پنجشنبه ها، اظهار کرد: به طور کلی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موافق جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان در صورت حفظ سلامت معلمان، دانش آموزان و کادر شاغل در مدارس است. نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح حضور سه روز در هفته هر دانش آموز در مدارس نیاز به بررسی در کمیسیون آموزش دارد، افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موضع رسمی خود را پس از بررسی این طرح در کمیسیون اعلام می کند. 

وی با تاکید بر اینکه سلامت دانش آموزان مهم ترین فاکتور برای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است، افزود: اجرای این طرح یعنی هر معلم باید یک درس را دو بار تدریس کند که این مساله نیاز به تامین نیروی انسانی و معلم در همه کلاس های درس دارد. سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس را یک ضرورت دانست و گفت: آموزش و پرورش و وزارت بهداشت باید ناظرانی را برای رعایت پروتکل ‎های بهداشتی به مدارس اعزام کنند تا از صحت رعایت این پروتکل ها مطلع شوند.