آرشیو دو‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۹۹
اخبار کشور
۲

ایروانی با اشاره به ترور سردار سلیمانی: اعتبار FATF در گرو مسدود کردن حساب های ترامپ و پنتاگون است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه ای خطاب به رئیس گروه ویژه اقدام مالی مبارزه با تروریسم این سوال را مطرح کرد که FATF چه اقداماتی در واکنش به ترور سردار سلیمانی توسط دولت آمریکا انجام داد؟!

محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق امور اقتصاد و دارایی در نامه ای به ژییانگ مین لو، رئیس گروه ویژه اقدام مالی مبارزه با تروریسم نوشت: پیرو نامه مورخ 20 ژانویه 2020 در رابطه با این واقعیت که رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ رسما پذیرفت و اعلام نمود که دستور ترور ژنرال قاسم سلیمانی(قهرمان جهانی مبارزه با تروریسم نظیر داعش و...) را صادر و ابلاغ نموده است، خواهشمند است نتیجه اقدامات FATF در مورد افزایش خطر ریسک سیستماتیک تعاملات مالی آمریکا و درخواست از اعضا و اعضای ناظر FATF تا حساب های دونالد ترامپ و کمپانی های وی و شرکت های وابسته آنها را مسدود و به علاوه انسداد حساب های رئیس پنتاگون و فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا سنتکام را اعلام فرمایید.

در ادامه این نامه آمده است: مجددا تاکید می نماید در این صورت است که می توان بی طرفی FATF را درباره مبارزه با مبادی و منابع مالی تروریسم راستی آزمایی کرد.

یکی از وظایف اصلی ادعایی FATF مبارزه با تروریسم عنوان شده است. به اذعان و اعتراف تحلیلگران غربی، اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مصداق تروریسم دولتی است. اما در شرایطی که آمریکا به عنوان عضو FATF این اقدام تروریستی را انجام داده است، FATF به هیچ عنوان واکنشی به این اقدام انجام نداده و گزارشی نیز در این خصوص منتشر نکرده است.

همین یک مثال کافی است تا بزک کنندگان FATF به این مسئله پی ببرند که FATF هیچ کارکردی در مبارزه با تروریسم و پولشویی در دنیا نداشته و صرفا ابزار وزارت خزانه داری آمریکا در هوشمندسازی تحریم ها و به عبارتی ابزاری برای «نقطه زنی تحریم های آمریکا» است.