آرشیو دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۹۹
اقتصادی
۴

کوتاه اقتصادی

کارمزد تمامی ارکان بازار سرمایه 20 درصد کاهش پیدا کرد. به گزارش تسنیم، مدیریت نظارت بر بورس های سازمان بورس اوراق بهادار اعلام کرد: نرخ کارمزد خرید و فروش شرکت های بورس اوراق بهادار، فرابورس، مدیریت فناوری بورس تهران، سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و شرکت های کارگزاری از معاملات سهام و حق تقدم به میزان 20 درصد با رعایت حداکثر سقف ریالی مصوب در هر معامله کاهش یافت.

وزارت صنعت، معدن و تجارت صادرات رب گوجه فرنگی در احجام مختلف را تا پایان مهرماه 99 بلامانع اعلام کرد. سعید عباسپور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه ای به گمرک ایران موضوع بلامانع بودن صادرات رب گوجه فرنگی در احجام مختلف تا پایان مهرماه 99 را اعلام کرد. به گزارش تسنیم، در این نامه آمده است: صادرات رب گوجه فرنگی در احجام مختلف از جمله رب اسپنیک با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه تا پایان مهر ماه بلامانع است. خواهشمند است مراتب یادداشت و به گمرکات اجرایی ابلاغ نمایند.

سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی وزارت رفاه اعلام کرد پیامک تسهیلات یک میلیونی حمایتی که برای برخی سرپرستان خانوار یارانه بگیر ارسال شده، فقط برای خانوارهای 5 نفر و بیشتر و جامانده های مرحله قبل که سیم کارت به نام نداشتند، خواهد بود. به گزارش فارس، حسین میرزایی افزود: این افراد حداکثر 5 روز از زمان دریافت پیامک مهلت دارند کد ملی خود را با سیم کارتی که به نام سرپرست خانوار است، به 6369 پیامک کنند. وی همچنین تاکید کرد: موضوع پرداخت مرحله دوم تسهیلات یک میلیون تومانی صحت ندارد. این پیامک ها صرفا به 910 هزار خانواری که در ارسال پیامک اشتباه کرده بودند و خانوارهایی که مشمول وام یک میلیون مازاد می شوند، ارسال شده است.