آرشیو دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۹۹
شهرستان ها
۷

واحد آمونیاک مجتمع پتروشیمی لردگان به بهره برداری رسید

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی لردگان از بهره برداری مرحله دوم این مجتمع همزمان با سال جهش تولید خبر داد و گفت: در این مرحله واحد آمونیاک مجتمع پتروشیمی لردگان بهره برداری و وارد فاز تولید شد.

محسن محمودی با اشاره به اینکه این طرح با هدف تولید 677 هزار تن آمونیاک راه اندازی شده است، اظهار داشت: واحدهای تولید اوره و آمونیاک مجتمع پتروشیمی لردگان در سه فاز طراحی شده است که فاز نخست آن یوتیلیتی بود و به طور کامل در مدار تولید قرار گرفت، فاز دوم تولید آمونیاک و فاز سوم نیز تولید محصول اوره با ظرفیت حدود یک میلیون تن است که با برنامه ریزی انجام شده در نیمه نخست امسال تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

وی تصریح کرد: فعال سازی این مجتمع بدون حضور کارشناسان خارجی با همت و تلاش مهندسان صنعت پتروشیمی راه اندازی شده است.  

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی لردگان، با اشاره به آثار مثبت این طرح در جهت توسعه اقتصادی منطقه بیان داشت:با افتتاح کامل این طرح پتروشیمی 600 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد، که بیشتر آنها نیروهای بومی را شامل می شود.

تولید این مجتمع اوره و آمونیاک خواهد بود و ظرفیت تولید سالانه آن یکهزار و 73 تن اوره و 677 هزار تن آمونیاک است، که بخش عمده ای از آمونیاک تولیدی برای تولید اوره در داخل مجتمع مصرف می شود و 74 هزار تن به صورت مازاد برای عرضه مستقیم به بازار در نظر گرفته شده است.

پتروشیمی لردگان یکی از 10 شرکت پتروشیمی کشور است که در سال 1387 عملیات ساخت آن آغاز شد.