آرشیو دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۹۹
اخبار کشور
۹

ابتلای 100 پرستار در استان زنجان به کرونا

رئیس نظام پرستاری زنجان گفت: تاکنون حدود 100 نفر از پرسنل پرستاری استان گرفتار بیماری کرونا شده اند که تعدادی پس از بهبودی به محل کار خود برگشته اند اما 50 درصد آنان در منازل بسر می برند و در واقع سیستم از به کارگیری آنان محروم شده است.

به گزارش ایرنا فریدون اسکندری در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا استان افزود: شیفت کاری پرستاران شاغل در استان در روزهای کرونایی نه تنها کاهش نیافته است بلکه فعالیت آنها افزایش یافته است و برخلاف تصور عموم شرایط کنونی نسبت به ماه های گذشته بهتر نشده است.

اسکندری با تاکید بر اینکه طی اسفند سال گذشته و با شیوع بیماری کرونا حساسیتی در بین عموم مردم ایجاد شد، ادامه داد: این روند با توجه به اعمال محدودیت ها و ماندن مردم در منازل موجب شده بود که پرستاران و کادر درمانی بیمارستان ها با آرامش خاطر بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان شرایط کاری پرستاران را بیش از گذشته دشوار کرده و این مهم به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط مردم به ویژه بی تفاوتی در برابر فاصله گذاری اجتماعی مضاعف شده است.

اسکندری افزود: در زمان حاضر همین وضعیت در استان موج مراجعه کنندگان کرونایی به بیمارستان ها را افزایش داده و از طرفی بیماران عادی برای انجام عمل های جراحی عادی خود در انتظار بسر می برند.

وی اضافه کرد: کمبود پرسنل پرستاری در بیمارستان های استان فشار کاری آنها را افزایش داده و از طرفی تبعیض ناشی از پرداختی ها در مقایسه با استان های دیگر این را قشر را آزرده خاطر کرده است.

رئیس نظام پرستاری زنجان ادامه داد: گزارش ها مبنی بر آن است که پرداخت معوقات پرستاران برخی دانشگاه های کشور وضعیت بهتری به خود گرفته، اما واقعیت این است که این موضوع از توان دانشگاه علوم پزشکی زنجان خارج است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین پرداخت اضافه کار و کارانه پرستاران در کشور تا آذر سال گذشته بوده است که این تاخیر برای پرستاران این استان به هشت ماه رسیده است.

اسکندری خاطرنشان کرد: این استان تمامی نیروهای موجود و پرسنل پرستاری استان را برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی به کار گرفته است با این حال هم اکنون با کمبود نیرو مواجه هستیم.