آرشیو دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۴۹۲۱
بورس
۱۰

صدای سهامدار

روزنامه «دنیای اقتصاد» مشکل سهامداران خرد در بازار سرمایه را در این ستون پوشش می دهد. شما خوانندگان که در بازار سهام فعال هستید می توانید در صورت مواجهه با هر مشکلی در این حوزه با ستون «صدای سهامدار» تماس بگیرید و مشکل خود را با ما در میان بگذارید. نظرات شما ضمن درج در این ستون پیگیری خواهد شد. لازم به تاکید است که از چاپ نظرات حاوی توهین معذوریم.

مجید تولایی از سیرجان: تکلیف کسایی که از طریق کارگزاری آگاه درخواست فروش 30درصد از سهام عدالتشونو ثبت کردن چیه؟ الان یک ماه گذشته پول لازم نبودیم که نمی فروختیم الان موقع جابه جایی مستاجراست پول لازم داریم واسه رهن و اجاره خونه. به خدا قسم این کارا درست نیست.

رضا جمالی از اهر: چرا جناب قالیباف اصل در موضوع تخصیص نیافتن عرضه اولیه وپویا و زیان هنگفت کارگزاری آگاه به مشتریان سکوت اختیار کرده است؟ سکوت تا کی؟

علی طالبی از تهران: بانک انصار کی می خواد (پول فروش سهام عدالت) را واریز کنه؟ پیرمون کرد هر روز منتظر اس ام اس واریزی هستم. اگر سهام را نفروخته حداقل اطلاع رسانی کند چون اگر همین الان هم بفروشد نباید با نرخ قبل واریز کند و اگر فروخته و شبا و لیست واریز رو بهانه کرده بداند ضربه بدی می خورد از طرف مردم چون به زودی همه پولشونو به یک بانک معتبر منتقل می کنند. حداقل کلی آدم مثل من هستند که بی اعتماد شدن به بانک انصار.

گلی صبوری از تبریز: من شماره موبایلی که تو سایت سهام عدالت ثبت کردم به نام یکی از دوستامه. اواسط خرداد درخواست فروش دادم با اپلیکیشن ایوا. هیچ اخطاری مبنی بر اینکه شماره موبایل با کد ملی همخوانی نداره برام نیومد و کد یک بار مصرف هم برام فرستاده شد و در آخر کد پیگیری هم بهم داد. ولی تا الان هیچ واریزی نداشتم. چه کار باید بکنم؟

فرهاد احمدی از تهران: من سهام عدالتم رو ازطریق ایوا فروختم نمی دونم ثبت شده یا نه. میگه درخواست شما تکراری می باشد. راهنمایی کنید. بانک ملی هم رفتم میگه ما نمی دونیم. یعنی چه که کارمندای بانک نمی دونن ثبت شده یا نه. زنگ می زنم همین که اسم سهام عدالت می شنوند قطع می کنن. الان ما به کجا و به کی بگیم؟ آیا مسوولی تو کشور نداریم جواب بده؟

حسین صلواتی از شهرکرد: سلام من مشتری کارگزاری آگاه هستم. در هنگام خرید سهم درصدی کم می شود در هنگام فروش باز هم درصدی کم می شود و این یعنی ادای حق و حقوق کارگزاری و... از سوی مشتریان... اما پاسخگوی خسارت و ضرر و زیان امروز و سایر روزهای این چنینی سهامداران در بورس کی هست؟ آیا مسوولان کارگزاری آگاه به فکر رفع خسارت و ضرر و زیان سهام از دست رفته سهامداران یا پول های سهامداران که در حساب آگاه مانده و نمی توانند خرید سهام بزنند هستند؟ هرچند فقط به نفع کارگزاری هست این پول های مانده در حساب منافعشان را تضمین و از آن به نحو احسن بهره برداری می کنند؟ آیا در این منافع سهامداران رو هم شریک می کنند؟