آرشیو سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹، شماره ۳۷۵۴
سیاست
۳

الو شرق

 88948273

[email protected] پیامک: 30004699

پرهیز از واقعیت! آزادی بیان و رسانه ای باشد یا نباشد؟ از حق نباید بگذریم، در دولت روحانی آزادی رسانه ای نسبت به دولت های قبلی بهتر شده است؛ اما آزادی بیان بستگی دارد چگونه و در کجا سخن بگویید و شنونده چه کسی یا کسانی باشند و این مسئله به موقعیت شغلی تان هم بستگی دارد. بعضی ها به اصطلاح زیر ذره بین قرار دارند و باید مواظب باشند به گونه ای رفتار نکنند یا سخنی نگویند که به مذاق دیگران خوش نیاید و برایشان مسئله ساز شود. به عنوان نمونه، من از تاخیر در پرداخت حقوق و دعوت به کار بازنشستگان محل کارم انتقاد کردم. مورد مواخذه قرار گرفتم و پس از سابقه طولانی و کاری اخراج شدم. البته به دلیل اینکه رسمی ام، حقوقم را پرداخت کردند؛ اما اضافه کاری ام که تا مرز بازنشستگی فقط هشت ماه باقی مانده بود، قطع شد و این مسئله بر حقوق بازنشستگی ام تاثیر منفی می گذارد. به نظر می رسد بعضی اوقات نباید واقعیت ها گفته شود، زیرا برخی ها طاقت راستگویی ندارند و به گوینده، نویسنده و انتقادکننده آسیب می رسد.

علی از تهران

چرا بسیاری از اجناس مانند قند، شکر و حبوبات را به جای اینکه در بسته های یک کیلویی بسته بندی و به فروش برسانند، در بسته های 900گرمی بسته بندی کرده اند و با قیمت گران می فروشند؟

وحید شیخی

بهتر نیست مسئولان واقعا فکری به حال وضعیت موجود در ارتباط با گرانی ها بکنند، هربار و هر روز که از خانه بیرون می رویم با قیمت های جدید مواجه می شویم. مردم واقعا کمرشان شکسته و با این اوضاع واقعا نمی شود زندگی کرد. چه کسی پاسخ گوی مردم و نیازهایشان است؟ تا کی باید با این وضعیت زندگی کنیم؟ تا کی باید شرمنده خانواده خود باشیم؟ در حال حاضر یک خانواده چهارنفره باید تمام اعضایش کار کنند تا شاید بتوانند زندگی را بگذرانند.

یک مخاطب 

گرانی برنج: افزایش قیمت برنج های ایرانی چه توجیهی دارد؟ چرا هیچ کس به فکر کاهش قیمت ها و انواع تخلف ها نیست؟ نبود نظارت و بی توجهی به این موضوع، باعث سوءاستفاده عده ای از دلالان، واسطه ها و برخی کاسب ها شده است.

محمد شمس