آرشیو سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹، شماره ۴۹۲۲
ورزش
۳۲
نکته روز

روزگار سپری شده آقای گزارشگر!

دنیای اقتصاد : اولین بازی پرسپولیس بعد از بازگشایی مسابقات لیگ برتر، یکشنبه شب برابر پیکان برگزار شد. گزارش این بازی بر عهده جواد خیابانی گذاشته شد؛ اتفاقی که قاعدتا نمی توانست با استقبال مخاطبان مواجه شود. بلافاصله بعد از اعلام نام خیابانی به عنوان گزارشگر این بازی، یک سایت خبری پربیننده به طعنه تیتر زد: «بازگشت جملات قصار به شبکه سه!» کنایه های تندتر اما در فضای مجازی جریان داشت و بعد از گزارش انتقادبرانگیز خیابانی شدت هم گرفت.

حالا دیگر گله از کیفیت پایین آقا جواد و اطلاعات بی ربط و سوخته ای که به مخاطبان می دهد تازگی چندانی ندارد؛ اما حتی سیل این انتقادات کهنه و دائمی هم مدیران تلویزیون را مجاب به تغییر رویه نمی کند. آنها که مزدک میرزایی را مفت از دست دادند و به عادل فردوسی پور هم میدان نمی دهند، حالا چند گزینه بیشتر ندارند؛ اینکه به فریادهای عباس قانع پناه ببرند یا «توی دروازه» گفتن های سرهنگ علیفر را به خورد مخاطب بدهند. برخی مسابقات مهم تر را محمدرضا احمدی گزارش می کند و در نهایت جناب خیابانی هم یک گوشه کار را می گیرد؛ کسی که در جریان بازی یکشنبه شب بارها در مورد ضرورت استفاده نیمکت نشینان دو تیم از ماسک سخن گفت و هنگام مهم ترین فرصت پیکان در این بازی، ترجیح داد در مورد کج بودن پرچم های کرنر نطق کند!

دوره خیابانی به وضوح گذشته و البته سازمان با وجود برگزاری مسابقه آقای گزارشگر، در یافتن چهره های جدید و جذاب برای این عرصه چندان موفق نبوده است. هنوز معلوم نیست چرا 25 سال پیش در یک دوره کوتاه چند گزارشگر توانا مثل عادل و مزدک یا پیمان یوسفی و همین آقا جواد به تلویزیون اضافه شدند؛ اما حالا سیستم قادر به ترمیم این کادر نیست. با این اوصاف ظاهرا چاره ای نیست جز اینکه همچنان شنونده صدای گزارشگرانی باشیم که از عادی ترین مخاطبان هم چند گام عقب هستند. یکشنبه شب در حالی که بیننده های تلویزیونی آشکارا افکت صدای تماشاگر را می شنیدند، خود جواد خیابانی از این موضوع بی خبر بود و از سوت و کوری ورزشگاه گله می کرد! متاسفیم؛ اما آقای خیابانی حتی برای گزارش مسابقاتی با انبوه جمعیت حاضر در ورزشگاه هم مناسب نیست، چه برسد به دیداری که در استادیوم خالی برگزار می شود و نیاز بیشتری به حرارت و هیجان گزارشگر دارد