آرشیو چهار‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۰۱
اخبار کشور
۲

نشست ویدئو کنفرانسی روحانی پوتین و اردوغان درباره سوریه امروز انجام می شود

شبکه الجزیره به نقل از کاخ کرملین از برگزاری نشست ویدئو کنفرانسی روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه درباره بحران سوریه خبر داد.

به گزارش فارس، شبکه الجزیره به نقل از کاخ کرملین از برگزاری نشست ویدئو کنفرانسی روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه درباره بحران سوریه خبر داد.

به گفته دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین، رایزنی از راه دور ولادیمیر پوتین، حسن روحانی و رجب طیب اردوغان در قالب مذاکرات آستانه و در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه قبل از شروع مذاکرات خصوصی سه جانبه، به طور جداگانه یک بیانیه منتشر خواهند کرد. به گفته پسکوف، دستور کار مذاکرات بررسی تحولات اخیر در سوریه است.

این برای نخستین بار است که این نشست مهم به این طریق برگزار می شود. قرار بود در اسفند 1398 نشست سران سه کشور حاضر در مذاکرات موسوم به روند آستانه به میزبانی تهران برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا این نشست به تعویق افتاده بود. مذاکرات موسوم به روند آستانه در پایتخت قزاقستان از سال 2015 به این سو برگزار می شود و در آن نمایندگانی از ایران، روسیه و ترکیه برای رفع هرچه زودتر بحران در سوریه تلاش دارند. اما طی سال های اخیر مذاکرات در این چارچوب به میزبانی پایتخت های این سه کشور نیز برگزار شده است.