آرشیو چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹، شماره ۵۶۹۴
سیاست: داخلی/خارجی
۲

شنیدی میگن

2 ناگفته از مجلس سابق به روایت نماینده اصلاح طلب

علیرضا رحیمی، نماینده اصلاح طلب مجلس دهم و عضو فراکسیون امید در دو مطلب، چند ناگفته از مجلس سابق را بیان کرد. رحیمی در توییتر نوشت: یکی از کمیته های فراکسیون امید که در طول چهار سال مجلس دهم کاملا بی فعالیت ماند کمیته داوری بود. این هیات بنا بود نقش انضباطی را در فراکسیون ایفا کند اما در عمل حتی یک تذکر شفاهی هم از این کمیته صادر نشد.

رحیمی نتیجه گیری کرده است: ساختار غیرحزبی و نیز مناسبات بین اعضای فراکسیون، دو مانع عمده داخلی بودند.

نماینده سابق تهران در پارلمان همچنین نوشت: در طول چهار سال مجلس دهم، هیچ جلسه ای بین کمیسیون امنیت ملی و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی برگزار نشد.

فعالیت آزادانه سایت رسمی طالبان

سایت رسمی گروه طالبان با نام رسمی امارات اسلامی افغانستان به زبان فارسی، بدون محدودیت و فیلتر در حال فعالیت است. جزوه های آموزشی این گروه به انضمام اخبار مرتبط با افغانستان و طالبان، در این سایت چندمنظوره و با طراحی حرفه ای دیده می شود.جنبش طالبان در سال های اخیر موفق شد با آمریکا برای خروج از افغانستان به توافقی تاریخی برسد.

جلسه نماینده ارومیه با بسیج مهندسین عمران

 وحید جلال زاده، نماینده ارومیه در مجلس با اعلام خبر و درج عکس جلسه مشترک با سازمان بسیج مهندسین عمران نوشت: سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری با برخورداری از پتانسیل حضور کارشناسان و اساتید دانشگاهی می تواند ضمن احصا، ارزیابی و اولویت بندی مسائل و مشکلات آحاد جامعه در ارائه طرح های کارشناسی و متقن نمایندگان مجلس در حوزه تدوین قوانین نقش بسزایی در پیشبرد اهداف توسعه ای استان ایفا کند.

روز گذشته نیز برخی از نمایندگان مجلس جلسات مشابهی داشتند، جلساتی که به نظر می رسد در مجلس جدید با جدیت جریان دارد.