آرشیو چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۰۱
جامعه
۱۰

اضافه شدن 147 جان باخته دیگر به آمار فوتی های کرونا

اعلام وضعیت قرمز و هشدار کرونایی برای 12 استان کشور

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی دو هزار و 457 بیمار جدید کووید19 در کشور خبر داد.

به گزارش وبدا، سیما سادات لاری دیروز اعلام کرد: از 9 تا 10 تیر ماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 457 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 435 مورد بستری شدند.

لاری با اشاره به اینکه مجموع بیماران کووید19 در کشور به 227 هزار و 662 نفر رسیده است، افزود: متاسفانه در طول این مدت، 147 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 10 هزار و 817 نفر رسید. وی با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون 188 هزار و 758 نفر از بیماران، بهبودیافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند، گفت: سه هزار و 49 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تا کنون یک میلیون و 666 هزار و 587 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است، گفت: استان های خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان های سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

 مشکلات نیروهای بهداشتی در دست پیگیری است

خبر دیگر اینکه، سخنگوی وزارت بهداشت درباره مشکلات نیروهای بهداشت که در قالب نامه ای برای وزیر بهداشت ارسال شده بود گفت: وزیر بهداشت شخصا دستور پیگیری موارد مطرح شده در این نامه را صادر کرده و با توجه به این که موضوع های مطرح شده مربوط به معاونت های مختلف است، همه موارد پیگیری می شود.

لاری افزود: نیروهای بهداشت بازوی قدرتمند وزارت بهداشت هستند و یکی از شگفتی های اخیر آنها در موضوع غربالگری کرونا اتفاق افتاد.