آرشیو پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۰۲
اخبار کشور
۹

خط کشتیرانی کانتینری گناوه - کویت راه اندازی شد

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: خط کانتینری یخچالی میان ایران و کشور کویت از طریق این بندر با ارسال نخستین محموله محصولات غذایی کشاورزی فعالیت خود را آغاز کرد.

داود بهادری ، در گفت وگو با ایرنا افزود: نخستین محموله این خط کشتیرانی توسط شناور لندینگ کرافت «آراباختر»  به میزان 160 تن شامل انواع مواد غذایی و میوه و تره بار در قالب هشت کانتینر یخچالی به مقصد کشور کویت  بارگیری و صادر شد.

وی اظهار داشت: این کشتی ظرفیت جابه جایی هشت کانتینر یخچالی با ظرفیت ناخالص 497 تن دارد و در زمینه صادرات محصولات کشاورزی و دامداری فعالیت می کند.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه افزود: صادرات کالا از این بندر با توجه به فاصله کوتاه 140 مایلی تا کویت، می تواند برای صادرکنندگان هزینه های کمتری به دنبال داشته باشد.

وی  به موقعیت مهم راهبردی و جغرافیایی این شهرستان ساحلی اشاره کرد و اظهار داشت: جاده های مناسب دسترسی به شهرستان، موقعیت فعلی بندر، تجهیزات مناسب از مزیت های نسبی این شهرستان است که باعث ترغیب و تشویق تجار و بازرگانان به این منطقه شده است.

بهادری بیان کرد: درصورت رفع محدودیت های کرونایی در کشور کویت، گناوه به عنوان یکی از بنادر صادراتی در استان بوشهر و کشور شناخته خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و توانمندی های موجود این شهرستان  صادرات کالاهای بیشتری به کشورهای همسایه صورت گیرد.